Připojili jste se k akci Keltský telegraf 2022? Třeba jen doma u svíčky nebo na zahradě? Vaše dojmy a zážitky z dnešní akce pište do komentářů:

Tento příspěvek má 37 komentářů

1. Kamil Krmášek

Keltský telegraf – vítání jara na Čmelíně
    V sobotu 19.3.2022 jsme se sešli společně u ohně, abychom přivítali jaro malým rituálem, povídáním, zpěvem a opékáním špekáčků. Účastníci vyrobili Mařenu, kterou jsme pak slavnostně upálili v ohni při bubnování a tancování kolem ohně. Zakončili jsme tak zimní období, které je obdobím klidu a odpočinku a přáli jsme si spoustu pěkných zážitků v nadcházejícím čase. Každý měl to svoje přáníčko, které spálil v ohni a tak věřím, že se Všem vyplní! V 19 hodin jsme se odebrali na kopec nad základnu a očekávali jsme světelné pozdravy z nedalekého Krnova v 19.30, konkrétně z Vyhlídky na Ježníku a z vrchu Cvilín. Spojení se zdařilo, světelné paprsky nás propojili. Ještě byly nahlášeny i stanoviště Skleněný vrch a Hraniční vrch, ale ty jsme vzhledem k naší poloze nemohli vidět ovšem skupina na Vyhlídce je všechny viděla a potvrdila nám to i telefonicky. Děkuji Všem 28 účastníkům za pěkný podvečer! Tak zase za rok! Za Čmeláky čert Kamil

2. Klackovci

Vďačne ❤️ sme sa pripojili,pod Keltským miestom KLAPY (Cigánka)zo Slovenska. Uctili sme prichádzajúcu jar , predkovia aj mier, ktorý prestal byť samozrejmosťou. Pripili sme z rohu hojnosti na mieste Keltských predkov a poďakovali za všetko čo nám zanechali. Tešíme sa aj na ďalší ročník, až budeme znovu mimo bežný myšlienkový priestor

3. Jindřich

Svou první fyzickou účast na KT jsem pojal jako pěší pouť na nejbližší 12km vzdálený bod D19-Todeňská hora. Příznivé počasí, dobrá viditelnost, příjemný večer, milé setkání. Jasnou hvězdnou oblohu obohatil přelet ISS. Po chvíli vzplály signální ohně. Viděli jsme asi všechny, které měly být viděny. Důstojné přivítání jara a oživení přírody. Pak vyšel Měsíc – připomínka toho, že Slunce někde je, a že každá noc jednou skončí.
    Přeji všem, ať ten vichr, který zavítal snad na všechnma stanoviště, přinese změny k lepšímu.

4. Honza z Házmburku

Na Házmburku jsme začali ve čtyřech, jako za starých časů. Vítr foukal o 107 ale, nám ani našim psům to nevadilo. Postupně se dostavilo asi 25 lidí. Ohýnek hořel, nálada byla výborná ale dohlednost nic moc. Přesto už po 19h jsme viděli světla z Milešovky, Lovoše a z dalšího minimálně jednoho kopečku z tohoto směru. V čase Č jsme vypálili naší červenou světlici, kterou na padáčku rychle odnášel vítr. Viděli jsme signalizovat Slavětín, Ranou, Slánskou Horu a pár dalších. Jaro jsme přivítali dostatečně, doufám že u nás už zůstane až do léta:-). P.S. chtěl bych se přimluvit za postupné rozsvěcení kopců.

Honza

5. Jana Ďurech Fiřtová

Po dvouleté odmlce se připojila LA Poklona. Pět čertů vyslalo svůj signál a napojilo se vědomím na ty, co museli zůstat v pohodlí domova. Rituálem jsme se rozloučili se zimou a přivítali příchod jara. Odměnou nám byla nádherná scenerie západu slunce a později východu měsíce. Úplňková záře zalila světlem vše potřebné. Baterek letos nebylo třeba. Silný vítr podporoval oheň a zcela jistě očistil všechna zákoutí našich duší. K prožitému se budeme ve vzpomínkách ještě dlouho vracet. Jana Ďurech Fiřtová

6. Jiří Růžička

Ahoj všem.
    D 24 Hradišťský vrch u Kaplice – přes jasnou oblohu viditelnost nevalná. Mohu potvrdit pouze jeden signál ze Slabošovky. Na kopci jsem byl sám jako správný ,,zapomenutý čert“.
    Dole na základně se ale kamarádi starali o oheň a občerstvení. Přespali jsme do rána – stálo to za to. Bylo krásně.
    Všem pevné zdraví a už konečně klid od všech těch ,,nepěkností“.
    Tak za rok.
    Jirka ,,Gabros“ zapomenutý čert na Hradišti

7. Marie

Letos jsme změnili stanoviště. Z E1 Na Křemenáči, Břasy, jsme se přesunuli na stanoviště Na Špýcharu, za Svinnou, okr. Rokycany. Byl dost vítr a zima, ale v pohodě. Přijali jsme signál z F3 Černé Kočky u Kožlan a F5 Bílov. Účastníme se už od roku 2010.Bylo to prima, těšíme se na příští rok. Zdravíme všechny i hlavního čerta. Čertice Maruška a Čert Jirka.

8. Jiří Havíř

Malý Chlum u Černé Hory v okr. Blansko, stan. I9: Bylo nás asi 30 vč. dětí různého věku. Proti předchozím ročníkům málo. Bylo zima a foukal severní. Měli jsme svůj obvyklý program vyhnání zimy a vítání jara. Máme i místního básníka. který každý ročník přednese novou práci. Signál jsme dostali z Veselice v Moravském Krasu i z Jabloňan. Myslím, že se to povedlo. Společné zahájení v 19:30 zkracuje celou akci, zejména těm v západní části území, ale ztrácí to původní význam a kouzlo – předání zprávy z východu. Snad za rok půjdou od tud lepší zprávy. Všem přeji dobrý rok 22.

9. Michal Šíma

C17 Hudlická skála
    Relativně malá kapacita Hudlické skály byla naplněna téměř deseti účastníky. Jako obvykle jsme se museli poprat se silnějším větrem, který nám znemožnil signalizovat zamýšleným ukotveným světelným lampionem. Realizována louč, maxi-prskavka a několik baterek. Děkujeme příchozím za podporu!
    Můžeme potvrdit příjem signálu z C15 (Bacín u Koněprus) a D0 (Plešivec). Nejistí jsme si byli u F1 Krušná Hora, kde jsme rovněž zachytili světla.
    Děkujeme za organizaci a snad to zase vyjde příští rok!

10. Chlum u Kolína-Petr

Zdravím všechny aktivní čertice, čerty. Sešli jsme se na stanovišti Chlum u Kolína v počtu kolem padesáti+pes+ dobrá nálada. Byla možnost shlédnout(v pozdějším čase) Měsíc teleskopem- veliká nádhera a byl připraven oheň k opékání buřtíků. Postupně návštěvníci rozmisťovali lahve se svíčkami na světelnou cestu a k osvětlení byla využita i záře ze švédských(pařezových)ohňů. Skvěle si to všichni užili. Končili jsme kolem 21:30h. Chtěl bych touto sešlostí milých a příjemných lidí tu náladu která probíhala přítomně v každém z Nás, tu náladu poslat na místa válečného konfliktu. Pro lidi, kteří se cítí bezradně, bez budoucnosti.
    Děkuji hlavnímu čertovi za dobrou myšlenku. Těšíme se na příští ročník. (odkazy fotek: https://photos.app.goo.gl/GM1KXudpxNW93B5D6, https://photos.app.goo.gl/RqGxmUQTvC6KiLbn6.

11. Čert Honza

naše nejzásadnější stanoviště. Zelená Hora / Svatá Anna. I přes první nepřízeň počasí, která se podvečer proměnil na přízeň. Se nás sešlo něco okolo dvaceti. A pěkně jsme si vše užili. Krásný západ slunce, vynikající buřty, velice příjemná nálada, zapálení vatry a i jeden krásný bolid. My bohužel na jina stanoviště vidime jen špatně, nebo spíše vůbec. Je mezi námi město. Ale vše vyšlo. Malé video : https://youtu.be/m3G2ggifr68

12. Marek

Nestíhali jsme a na poslední chvíli se vydrápali na rozhlednu na Studenci(736m), kde než se stačíme rozkoukat tak v okolí vidíme více signálů. Nicméně jelikož jsme dopředu detailně nestudovali mapu stanovišť a věděli že čas je totožný 19.30 nejsme schopní určit koho presne jsme viděli. Nejspíš Stožec, Luž, Střední vrch aj neco na straně Dečínska. Kopce v okolí Lísky (ČeskoKamenicko) jsme ss dohodli že uděláme časy ve sledu 19.32 Stříbrný vrch, 19.34 Zlatý vrch, 19.36 Studenec. Plus mínus 30 vteřin se vše povedlo. My na Studenci odpálili červenou signální světlici a těsně po ní ještě jednu menší bílou blikající.
    Jaru a životu zdar!
    Marek/Petr/Franta

13. Alexandra Bezděková

Na Luži se nás sešlo 7 láskyplných čertů. – Z měst: Děčín, Görlitz, Jiříkov, Liberec. Všichni jsme zažili osobní příběhy propojování a nalézání. Ještě v pátek nikdo z nás netušil, že se sejde druhý den s novým přítelem, s přítelem z minulosti, s rodinným příslušníkem. Život činí zázraky. Saša Bezděková

14. Luk

Krnov, Skleněný vrch (moje stanoviště) – zdařilý světelný zážitek pod hvězdným nebem. Spolu s dalšími místními „světlonoši“ na nedalekém Cwilině, na Ježníku a na Beraní hoře se zadařilo obesvítit několik kouzelných kopců nad městem. Možná dorazil i paprsek světla z/na rozhlednu nad Městem Albrechtice, ale tím si nejsem jist.
    Tož přeji všem hezký začátek jara.

15. Pavel Dvořák

Lapis
    Na našem novém stanovišti Mokoš u Telče bylo trochu větrno. Nad námi nebe plné hvězd a na závěr východ nádherně zbarveného měsíce. Stanoviště nebylo registrováno v mapě, byl jsem tam s dcerou a Žofinkou (pejsek).Přeji všem účastníkům hodně zdraví a příjemných prožitků a nejpozději za rok na shledanou.

16. Knopovi

C15 Bacín u Koněprus
    Ve stanovený čas jsme vyslali do nebe červenou signální světlici.
    Zachytili jsme signál z Hudlické skály a několik dalších, neznámých, neboť kopce nebyly dle mapy obsazené – jak z Křivoklátska, tak z Brd.
    Počasí nám letos moc nepřálo – velmi větrno, zima.
    Děkujeme hlavnímu čertovi a těšíme se na další ročník.

1. Michal Šíma

C17: Také jsme zachytili váš signál. Na Hudlické Skále bylo jako obvykle hrozně větrno, takže uvažovaný lampión štěstí na provázku jsme nedokázali realizovat.

17. brebick

Včerejší setkání na stanovišti Hlína, vedle rozhledny V. Menšíka, které sice bylo 2x potvrzeno organizátorům, nicméně na mapě zůstalo růžové. To však ničemu nevadilo, protože bylo všechno, co být mělo. Nechyběl oheň, nechybělo zhruba 30 lidí, kteří si nechali do svého nitra aspoň na chvíli natáhnout atmosféru místa a jedinečnosti okamžiku a pouze silný vítr malinko kazil jinak naprosto pohodový večer. Chyběla pyrotechnika, proto naše stanoviště vidět nebylo, co jsme zahlédli, tak byl zřejmě signál z Kadovské hory. Úlitba bohyni Ostaře byla vykonána, jaro může přijít !!!

18. Kari

Z našeho stanoviště na Pramenáči (Ca5) byla zhoršená viditelnost na další stanoviště, i přes to jsme si akci užili. Viditelná stanoviště byly v Českém Středohoří okolo Ústí nad Labem. Dorazilo nás 22 vč. 5 dětí, kterým chci tímto poděkovat. Okolní stanoviště nabyly letos obsazeny, ale i tak se nám zdálo že se na stanovištích asi něco dělo . Nejen mne, ale i ostatním, chybělo předávání signálu tak jako to bylo dřív. Pro všechny to bývalo větší dobrodružství a hlavně děti si to více užili. Vím že to organizátoři nemají lehké, ale možná by stálo za to se zase vrátit k tradici.

19. Jiří Kořínek

Vlčí hora u Černošína E – 6. Nakonec 10 čertů na Goethově vyhlídce. Bohužel z Homole jsme signál neviděli. Jinak super akce s nejsuper myšlenkou.

20. Zdeňka Parýzková

Letos první oheň na Brníku na Lounsku. Sešlo se nás šest fajn lidí a pes. Nádherný západ slunce a vycházející měsíc dokouzlily atmosféru sounáležitosti a soucítění. Děkuji, že jsem mohla tak krásně být.

21. Luca

Hezký den přátelé,po třech letech jsme si vyšli opět na Makovou (Napajedla),atmosféra opět skvělá,hudebníci tomu dodali šmrnc a i když byl oheň menší,stálo to za to.Kdo chce shlédnout pár fotek od „fotobřídila“ ,může mrknout sem: https://krusnohorka.rajce.idnes.cz/Keltsky_telegraf_2022_-Makova/
    Všem pěkný den a doufám,že se příští rok opět uvidíme!

22. Petra

Zdravim, zucastnili jsme se Keltskeho telegrafu v BAV klubu v Pribore. Privitala nas certice Vlasticka. Krasne odpoledne, krasna atmosfera, silne zazitky, pocit sounalezitosti. Dekuji pani Vlaste a vsem kdo tuto akci pripravovali. Bylo to vyjimecne odpoledne a vecer.

23. Jana Medonosová

Zdravím všechny čerty a čertice. Byli jsme na letos neregistrovaném stanovišti Erbenova vyhlídka nad Ústím nad Labem. Sešlo se nás zhruba 8 lidí a ačkoliv sami neaktivní (nevysílali jsme žádné viditelné světlo), viděli jsme světla z Blanska, Krásného Lesa, pak někde kolem Malečova a za Střekovem. Čekali jsme světlo na Milešovce a Kletečné, ale bohužel neviděli. Noc byla krásná, větrná nebe plné hvězd a měsíc naprosto famózní.
    Čertice malá Jana a velká Jana

24. Markéta Maierová

Zdravím všechny z Kumburku. Bylo hodně větrno a zima. Použili jsme světlice a signálku a trošku si prohráli s ohnivými hračkami.
    Hradních 10 včetně dětí a pár turistů.
    Další signály jsme neviděli.
    Markéta Meluzína, čertice z Kumburku

25. Jarmila Janků

Dnes 19.3. U jelínka v Nejdku to pořádně fičelo. Měli jsme strach, aby nechytl les. Naštěstí to všechno dobře dopadlo a viděli jsme i světelné signály z Andělské Hory u Karových Varů. Nejvíc nás nadchl vycházející oranžový měsíc. Děkujeme statečným, kteří dorazili a všechny čerty vroucně zdravíme. Díky za zprávu od čertů z Odeře!

26. Jitka

Posílala jsem Vám všem pozdravy z Písařovy Vesce, sama u lesa. Byl někdo Na Vysoké u Tachova?

1. Jiří Kořínek

Tady Vlčí hora, nás bylo celkem 10 čertů ale neviděli jsem žádný signál ani z Homole. Zkusíme další rok více propagandy této krásné myšlenky !

27. Lenka Vášová

Zdtavím všechny čerty,

potvrzuji Chmelník, děčínský Snežník a asi Javorský vrch?
    Všem jen to nej!
    C44 stanoviště Děčín Lesná

28. Johny

Zdravím všechny čerty že stanoviště C55a Klíč, letos 33 čertů, v 19- 30 zažehnuty pyrotechnické signální světla bílé a červené barvy. Viditelnost cca 30 km, viděli jsme Luž, Hvozd, Jehlu, Malý Stožec, Stříbrný vrch, Javorek , Brložec, Střední vrch a téz
    i některá další neregistrovaná stanoviště… . Jaro přivítáno

29. Josef Šlesinger

Pozdrav ze Střeleckého kopce nad Brnem. Viděn celý jih Moravy a atmoška na nás velmi dýchla. Účastníme se letos poprvé a určitě ne naposled!!

30. Johny

Zdravím všechny čerty že stanoviště C55a Klíč, letos 33 čertů, v 19- 30 zažehnuty pyrotechnické signální světla bílé a červené barvy. Viditelnost cca 30 km, viděli je Lužické, Hvozd, Jehlu, Malý Stožec, Stříbrný vrch, Javorek , Brložec, Střední vrch a téz
    i některá další neregistrovaná stanoviště… . Jaro přivítáno

31. Ála

Brložec u Děčína vyslal s červenou světlicí také vroucné přání klidu a míru všem.
    Viděli jsme signály ze Sněžníku, Chmelníku, Studence a zřejmě i Zlatého a Stříbrného vrchu (několik světlic červených a bílých) a myslíme si, že jsme viděli oheň a signál ze Středního vrchu a z Klíče.
    Jaro, vítej!

32. Petronela

Na stanovišti u Odeře jsme zachytili signál z Nejdku. Náš plamínek sice vidět není, ale o to vroucněji přejeme všem lidem mír, lásku a pohodu. Petronela a spol.

33. Ludmila

Ahoj přátelé.
    V 19.30 jsem zapálila malinký plamínek. A stále hoří. Je to plamínek naděje….
    Krásný a klidný večer, celé jaro, rok i všechen čas, který nám je přichystán.
    Lu

1. Ludmila

Z mého dnešního provizorního ministanoviště ve Lžovicích (letošní náhrada za kopec Křečhoř), nebylo kvůli světelnému smogu z Kolína vidět žádné jiné signální místo. Třeba KH Menhiry, KH kóta, Vysoká atd. Duchem jsem však byla s vámi všemi, kdo ctíte Matku Zemi.