Vrátili jste se z kopce, plni dojmů? Podělte se o ně s ostatními!

113 Comments on “První dojmy 2018”

1. Sylván – Plzeň. Zdravím všechny účastníky KT 2018. Na Sylvánském vrchu se nás postupně sešlo k uvítání jara asi 30 čertů a čertíků. Odpoledne jsme místo uklidili, opekli buřtíky a pozorovali rudý západ slunce a Venuši. Ve stanovený čas jsme signál z 18 km vzdáleného Křemenáče v Břasích přijali a Křižákům v Liticích přes Plzeň vyslali. Užili jsme 3 mořské světlice jako dvoumetrové pochodně a velký oheň. Jako bonus pak ohňostroj. Úspěšné přijetí i vyslání signálu jsme si telefonicky se sousedními čerty potvrdili. Chvílemi předání signálu nás provázely údery velkého tajemného gongu. Děkuji všem zůčastněným i tvůrcům KT. Čert Jarda

2. …….. P.S. … na Roberta z Krušné hory jsem nezapomněl , protože jsme oba hudličáci —připravuje pro mě ohňostroj a jsme v kontaktu stále…. pořádáme KT společně….to je i kontakt pro čerty z Hudlické skály , kdy není problém domluvit nějaký super signál pro jubilejní 10. ročník KT…. Jarda

3. … stanoviště oppidum Stradonice C19 posílá pozdrav všem čertům KT… a jako každý rok vás všechny zveme na zámek Nižbor dne28.4.2018 – keltský svátek Beltain….budeme rádi , když přijdou také čerti z našich nejbližších stanovišť odkud přijímáme signál a předáváme dál….—Bacín je pro nás mystické místo- přijeďte— …. Knihov-Jarda Palan…rád bych ho poznal…. ze Studeného vrchu – Jarda Routa přijel už několikrát a jsme i dlouholetí kamarádi… rád uvidím i novou partu lidí z Hudlické skály—Atavu z Karlova — a z Vysokého vrchu u Unhoště. – Karel Pazderka…. Ivan z Dědu přislíbil také účast —- můžeme v klidu popovídat o stanovištích a zážitcích , které se do zpráv nedostaly… hlavně i domluvit akci na další ročník….Srdečně zvu všechny —- … P:S._–jezdí i přátelé od Plzně….. Bergix…

4. Chlum u Kolína AC2
    Zdravím všechny čerty. Byl to krásný den. Po obědě jsme pozdravili náš kopec a zkontrolovali podmínky na odpal. Odpaliště je v podstatě dlouhá cesta (cca 400m), je tedy nutné znát místa příchozích i odchozích signálů. Směry na vrcholy okolních kopců, celkem sedm, si vždy dopředu vyznačíme.
    Večer okolo 20h jsme se začali scházet. Nejen pro děti byla připravena atrakce v podobě svíčkové cesty, zapalování prskavek, světelných gejzírů, a což se nakonec vzhledem k větru nezdařilo na 100%, vypuštění balónu štěstí. Naši dobří známí zajistili oheň na špekáčky. Celkem dorazilo na Chlum 28 návštěvníků včetně dětí.
    To už se přiblížil čas, na který jsme všichni s napětím čekali. První v dosahu byla 13km vzdálena rozhledna Březina u Žandova. A nezklamala, signál perfektní. Pak nastoupily Horní Jelčany. Taky je musíme pochválit za nádherný ohňostroj. Další v pořadí jsme byli my: na odpal připraven kompakt s dvaceti střelami a čtyři větší raketky v záloze. Následovalo stanoviště Hradiště Ždánice. Bohužel i přes hledání ideálního místa viditelnosti jsme tradičně nezáhlédli žádný světelný signál. Říká se, že u Kolína je rovina, nicméně pár pěkných kopců se najde a pozorovatelnosti to v tomto případě neprospívá.
    Ze Ždánic šel signál na kopec u obce Křečhoř. Též musíme pochválit dvojici čertů za perfektní předání zprávy. Dál byl na řadě 20km vzdálený Oškobrh u Poděbrad: paráda, signál vidíme i my. Následovat měl v naší oblasti nepřehlednutelný kopec Vysoká u Kutné Hory (471m.n.m.). Bohužel jsme žádné znamení nezaznamenali – uvítali bychom zprávu, co se stalo.
    Všichni odcházeli spokojení a s vědomím určité soudržnosti a pokory k přírodě. Velice chci na závěr poděkovat hlavním organizátorům za skvělou přípravu a za myšlenku akce. A kdo by se chtěl mrknout, ještě přidávám odkaz na fotodokumentaci celého dění u nás: https://photos.app.goo.gl/P99bHs77gWFh1FL43
    S pozdravem čert z Chlumu Petr Novotný.

5. Kari (Ca5 Pramenáč)

I za trochu zhoršené viditelnosti jsme zřetelně viděly signál z C32 Kletečná, Ca2 Písečák, Ca3 Vlčí hora a Ca4 Bouřňák.
    Moc se nám líbil signál z Vlčí hory, která měla krásně připravený a hodně viditelný ohňostroj. Sešlo se nás tam něco kolem 30 lidí kteří si i v té zimě a sněhu myslím výhled užili. Trochu jsme měly problém zapálit signální oheň a pyrotechniku v tom slabém větříčku zmrzlíma prstama 🙂 Příští rok se polepším a vymyslím to trochu lépe 🙂 Škoda jen že signál byl předáván až do hodně vzdáleného a nedohledného Ca8 Adolfova a že se nezúčastnila Ca6 Komáří hůrka, která by signál Adolfovu viditelně předala. I tak se letošní kelťák moc povedl a děkuji všem co se na něm podíleli.

Tak zas příští rok AHOJ.
    Kari 🙂

6. CHOCHOLÍK – DRNOVICE U VYŠKOVA
    Cca 40 lidiček a dva hňostroje.
    Jasný světelný signál ze Švábenic zachycen, následně odpálen ohňostroj z paty naší rozhledy, poté zachycen signál z Větrníků a v průběhu večera ještě další dva signály, které jsme nezlokalizovali.
    Po dlouhé zimě jsme opět radostně přivítali jaro v krajině i na duši.
    Děkujeme i za úžasně jasný světelný signál z Měsíce, který nás všechny doprovodil bezpečně zpět do našich příbytků.
    ZA ROK ZAS!

7. Rozhledna Chlum- C46
    Je super, ať se nacházíte kde chcete, po celé ČR je v den KT signál. Spojení funguje všude :-). Každý rok super na Radobýlu, letos rozhledna Chlum.
    Cca 15 lidí + jedno mimi v bříšku :-)+ pes. Díky za propojení se všemi, kteří vyšlápli na své kopce, díky moc všem organizátorům, díky panu Helovi.
    Vzhledem pro nás k neznámé krajině jsme uvítali zorientování od místních domorodců.
    Viděli jsme světelný signál:
    Brložec- 21:10
    Díky za propojení. Věra

8. ZPRÁVA ZE STUDENÉHO VRCHU – stanoviště D1
    Na ochoz rozhledny jsme vystoupali krátce po 19 hodině a po instalaci kompaktu na jednom z pilířů se k nám připojili další zájemci k přivítání jara. Společně jsme si určili a zkontrolovali výhledy z očekávaných směrů signalizace. Potěšilo nás, že viditelnost po okolí byla tentokrát přijatelná, a nad námi svítil měsíc s hvězdami a výrazným „Velkým vozem – Velkou medvědicí“. Matka Země nám s přicházejícím jarem a rovnodenností* tentokrát ukázala příjemnější tvář a my již netrpělivě očekávali „ohnivý“ signál z mystického Bacina.
    Jako účastníci Keltského telegrafu víme, že s ohněm na zalesněných kopcích bývá problém a proto očekáváme spíše pyrotechnický signál. Je 19.46 a nad Bacínem se ukazuje nádherný červený světelný signál, následně vidíme v 19.48 světelné záblesky nad Plešivcem a ve stejný čas vidíme i signál z Knihova u Zdic, to se ale již chystáme odpálit v 19.50 náš signál a ve stejný čas sledujeme i signál z Hudlické skály. Bohužel se nám nepodařilo spatřit signál z vrhu Libešov u Nalžovic (D1a), kteří od nás měli signál přijmout (nemáme ani potvrzeno zda nás viděli oni ??). Viděli jsme ale signál v 19.52 z Dědu u Berouna a ve stejný čas i z Krušné hory. Následně v 19.54 se na obzoru objevil signál z keltského oppidum Stradonice. Dále jsme zřejmě zahlédli i signál z Podmokel a pravděpodobně i několik dalších blíže neurčených signálů.
    Můžeme si tedy (bylo nás celkem 16účastníků) navzájem popřát úspěch při předávání světelného signálu a především i symbolickém přivítání jara. Společně pak poděkujme Matce Zemi a Otci Vesmíru, že nám to usnadnili.
    Jasný signál všem i nadále přeje strážce ze Studeného vrchu.
    Jaroslav Routa

9. ..Další úspěšný ročník KT na oppidu Stradonice – stanoviště C19- čert Bergix — letos jsme se chtěli zaměřit na příchozí signály ze stanovišť před námi.. –Bacín C15 –Knihov C16– …. Plešivec a další nové stanoviště – Karlov.. — už v podvečer se nad Plešivcem zvedl mlžný opar , takže bylo zřejmé , že to bude problém…. sešlo se kolem 30 lidí –kůlové pochodně a oheň hoří nádherně —počasí nám přeje—přivítáme jaro —proběhne obřad poděkování bohům…—a očekáváme signál…vidíme až signál na Hudlické skále -C17- jde na Děd Ivanovi – C18– nádhera …Ivan dal červenou námořní světlici , která stála na nebi snad věky…takže jsme to nevydrželi a poslali naproti sadu našich světel a do 100m výšky šli další světelné koule… včetně námořních světlic … současně pálí Robert na Krušné hoře F-1 —- nádhera —-ohňostroj jak při silvestru —…vidíme i následné F1a -Karlov…a předáváme na Vysoký vrch u Unhoště -C20– který také vidíme….pořád sledujeme směr na Brdy..–Knihov –Plešivec –Studený vrch—Jardu….. vidíme světelné záblesky z tohoto směru, asi Knihov , protože Jarda měl problémy s odpálením ve stanoveném čase…. V duchu jsme spojeni s přáteli na novém stanovišti…-Litice -Kotlík -E3a a posíláme moc pozdravů a myšlenky… Každý rok se sejdou i nový lidé…letos přišla i parta mladých lidí ze Slovenska a to i s fujarou—prostě paráda— chceme poděkovat za spolupráci CHKO Křivoklát, obci Nižbor , Archeologickému ústavu -IC Keltské kultury .,.,. organizátorům KT… všem lidem dobré vůle … BOHYNI MATCE….

10. My letos na dvou stanovištích.
    Vyklestilka – asi 15 lidí, tradiční rituály, povídání, oheň a odeslaný signál. Bylo to prý moc fajn. Bohužel asi nic neviděli, ale slyšeli zřejmě Martu a Luč.
    Malšín – 5 čertic, perfektní jasné nebe a fantastická atmosféra. Nádherně jsme viděly signál z Vyklestilky a Luče a předtím jsme zřetelně slyšeli signál z Marty. My odeslaly přesně na čas a potvrdily tak ukončení signalizace naší větve Dd. Obyvatelé Malšína zaznamenali světlo nad Kletí a Šibeničním vrchem a světlici nad Martou. Viditelnost byla skvělá za jasné noci.

11. J 7 Krnov- Cvilín. Úplně jsme vynechala největší odvážlivku z Ježníku paní Helenku. Sama samotinká v lese a na rozhledně ve tmě. Helenko, moc, moc , moc děkujeme za všechny ze Cvilína.
    Růža

12. Stanoviště J 7 Krnov – Cvilín.

Po pátečním upravení ohniště jsem raději v sobotu dorazila o 2 hodiny napřed. Samozřejmě už tam nějaká parta stačila udělat binec a schované dřevo částečně spálit. Tak jsem je slušně požádala o soukromí, neboť hulákali jak …….

Po rituálním zapálení ohně začali přicházet první účastníci. Sešlo se nás 22 lidiček. Společně jsme požádali o svolení zahájení rituálu se vším všudy i s obětinkami a splnění přání. Poděkovali zimě a přivítali jaro a uctili přírodu za doprovodu šamanského bubínku a tibetské mísy. Moc děkuji Dagmarce a Lucince. Po půlhodince jsme se někteří vydali na rozhlednu pokochat se večerním Krnovem a astrologové Kamil a Martin sebou přinesli astrologický dalekohled a dle možnosti nám ukázali na obloze hvězdy, mlhoviny a na měsíci jsme krásně viděli krátery, paráda, patří jím velké poděkování. Pak jsme přijímali signál z Ježníku a Města Albrechtic. Oni náš signál také viděli. Další poděkování také patří fotografům Františkovi a Lubošovi.
    Až dorazí ke mně všechny fotky – zveřejním je. Potom jsme u ohně opékali buřtík a k tomu většina popíjela čajík a bavili jsme se.

V Krnově keltský telegraf splnil bohatě poslání o lásce, úctě a zodpovědnosti k přírodě a lidem.

Samozřejmě největší poděkování patří hlavnímu čertovi a také ostatním, kteří pomáhali při organizaci!!!!!!!!!

Takže při 10 výročí KELTSKÉHO TELEGRAFU v roce 2019 se těším.

Růža – krnovský. kelt

13. Laďka, C4 Kamínek u Dolních Břežan
    Také u vás bylo – až na ten mlžný opar – tak krásně? Sice ne tak, jako loni, ale hlavně nefoukalo a nemrzlo!! Ale i přesto bylo letos na Kamínku smutněji než v předchozích letech, neb poprvé jsme byli bez ohně. Obec totiž začala na vrcholu Kamínku stavět dřevěný altán, kolem nějž se povalovala spousta odřezků a dalších dřevěných latí, takže jsem se ani nesnažila obec požádat o povolení ohně…Tak jsme přinesli aspoň 4 louče, které v kupodivu ne moc větrném večeru plály po celou dobu naší přítomnosti. Sešlo se kolem padesátky lidí! Bohužel spousta z nich hned po vyslání signálu odešla, takže přišli o skvělý chléb a společné poděkování Matce Zemi a předání energie v kruhu. A koho jsme viděli? Díky přímé viditelnosti a odpalu z rozhledny byl krásně vidět signál z C3a Pepř u Jílového, trochu obtížněji z C7 Zbraslav-Závist, kde signál jen tak probleskoval mezi stromy, pak vyslalo stanoviště C6 Šance-Točná (do poslední chvíle nepřihlášené, takže jsme signál od nich vlastně ani nečekali). Pak následovala ještě chvilka napětí, zda uvidíme C8 Zvolská homole, a ve stanovený čas jsme – i přes mlžný opar a terénní nerovnosti – jejich signál uviděli. Stejně jako loni jsme krátce přes osmou viděli odlesky ze západu, takže s ohledem na existenci výškových překážek mezi námi a dalšími eventuálními stanovišti z této oblasti to mohl být jedině C18 Děd u Berouna. Čert Michal z Pepře mi psal, že navázal rádiové spojení s OK1DOM, což se mi moc líbí a napřesrok plánuji oslovit radioamatéry.
    Děkuji vrchnímu čertovi Vlastíkovi a jeho pomocníkům za organizaci KT. Jemu, ale i všem čertům, čerticím a čerťátkům, jakož i návštěvníkům této úžasné akce, přeji spoustu energie, pohody a spokojených dnů, které nás dělí od jubilejního desátého Keltského telegrafu.

1. …ahoj Laďko, hlásí se čerti oppida Stradonic C19–i my jsme měli problém zahlédnout přes mlžný opar vzdálenější stanoviště, mluvíš o záblescích na západě — Ivan na Dědu měl krásnou červenou námořní , která trčela na nebi snad věky ,, a nejsilnější ohňostroj směrem na západ měl Robert na Krušné hoře a my na oppidu Stradonice— ohnivé růže do výšky přes 100m , koukal jsem na profil trasy — je možné ,že to byl tento směr… Čert Bergix… také se těšíme na jubilejní ročník….

14. Vintoperk (A14)
    Toho roku podmienky zlé nedobré. Silný mlžný opar nám znemožnil pozorovania, Ale i tak sme si to užili. Naopak náš rádiový team zaznamenal niekoľko parádnych spojení (dva dokonca na vzdialenosť slabo pod 140km). Pretože okrem oparu sme mali aj silný studený nárazový vietor, ktorý akciu ukončili krátko po polnoci (-3°C k tomu 10-15 m/s vietor – pocitová teplota asi -50). Zišlo sa nás na kopci cez 130 dospelých (deti nerátam v tom “tetelení” to nebolo ani možné zrátať). Oheň sme zapálili v danom čase. Ďalší doprovodný program sme pre zlé podmienky zrušili a tak potom už, len zabáva (bongá, píštali, drumble, dokonca i kachon, do 20 hudobníkov), poopekali sme i čo to popili, skontrolovala nás i policajná hliadka, tak všetko dobre dopadlo… O rok hádam zasa na kopci…

15. (F1 stanoviště Krušná hora rozhledna Máminka)
    Na Krušné hoře též dobrá nálada, v rytmu šamanských bubnů a rozloučení se zimou.
    Trochu horší viditelnost a méně lidí nežli v loni, ale jinak kouzelný večer.
    Asi nejvýraznější příchozí signál přichází z Bacína, červená padákovka a velmi silné světlo pod kopcem na poli. Studený vrch a Plešivec letos více v oparu, ale též viditelné signály.
    Zaznamenán též signál z Hudlické skály a z Knihova u Zdic. V 19:52 předáváme signál společně s kopcem Děd a už sledujeme čerta Jardu na keltském oppidu Stradonice a čertici Atavu na Špičce nad Karlovem, ještě výrazný signál z Vysokého vrchu u Kladna a další kopečky bohužel mizí v mlžném oparu. Ještě navazuji pár posledních spojení přes PMR a hurá z ochozu rozhledny ohřát se, dolu k ohni.
    Poděkování všem organizátorům této skvělé akce a hezké jaro, přeje za všechny Krušnohorské čerty a čertice
    Robert.

16. Potvrzuji odpal z Lesné stanoviště C44, viděli jsme odpal Chmelniku u Děčína a Sněžníku. Viděli jsme záblesky Chlumu, kryl nám ho kopec. Akce to byla podařená a pěkná a už se těším na další rok.