Vrátili jste se z kopce, plni dojmů? Podělte se o ně s ostatními!

114 Comments on “První dojmy 2018”

1. Zdravím účastníky Keltského telegrafu.
    Hlásím světelné kontakty ze Chmelníku
    Včera viditelnost opravdu pěkná.
    Viděli jsme světlice z Blanska, pak ohňostroj z Javor, nevím jistě, ale domnívám se, že jsme viděli i Modřín.
    Jako každý rok nádherná červená světlice ze Sněžníku a jestli mě neklame zrak, tak byla osvětlená věž.
    Po nás následoval ohňostroj z Lesné. Potvrdili jsme si vizuální spojení s Lenčou telefonem. Po Lesné jsme viděli Chlum a Sokolí vrch. Nejsem si jistá že jsme viděli Álu na Brložci. Tím směrem je příliš velké světelné znečištění z Děčína. Ruku do ohně bych za to nedala, ale podle času bych řekla, že jsem zahlédla světla.
    Jinak nás na Chmelák vystoupalo šest a psík. Strávili jsme na vrcholu více jak hodinu, zapálili jsme si oheň a povyprávěli jsme si o tom proč Keltský telegraf a že se za rok opět rádi sejdeme.
    Zdravím Jitka

1. My jsme vás viděli krááááásně. Vyslali jsme jen jednu bílou (konečně jsme letos viděli svoji barvu, když jsme byli bez střechy 😀 ) kulovou pumu, tu byste možná zahlédli, tu fotbalovou světlici na klacku asi ne 😉 . Sněžník byl rozsvícený jako loni, ale my ho měli přes Sokolák, takže jsme viděli jen světlici.

2. Zdravíme z trasy I4 = Větrníky!
    Akci jsme zahájili před 19h, kdy jsme zapálili oheň a pustili se do špekáčků. Pak jsme nachystali ohňostroj a očekávali příchozí čerty z okolí. Nakonec se nás sešlo 18, i když někteří přepálili a nevydrželi až do konce. Před 20h jsme se od Jarmilky a ohniště přesunuli o 100m výše, abychom mohli očekávat první signály. Začali jsme sledovat signály z Buchlova, tam to máme přes kopec, takže nic nebylo vidět. Pak následovalo Brdo, to bylo pěkně vidět, dále jsme čekali signály z Prasklic a ze Švábenic, signály jsme viděli až 20:04, takže asi Švábenice. Pokračoval Chocholík, kde jsme viděli krásně, jako vždycky. Pak už jsme byli na řadě my. Chvíle napětí nastala, když opět nechtělo chytit ve větru, ale když už chytil první bengálský oheň, tak bylo vyhráno. Nejdřív světlice na stožáru, pak několik pum a raket, mezi tím 16 ran paketu. A bylo hotovo. Začli jsme koukat po dalších signálech, ale na rozdíl od let minulých, dále po trase nebyl vidět jediný signál. Ve 20:19 jsme se ještě pokusili vidět signál z Dívčích Hradů nad Pavlovem A21, ale nic jasného se neobjevilo. Nakonec jsme se ještě přemístili k ohništi a ve 20:30 jsme pozorovali okolní dědinky, zda někdo zhasne v rámci Hodiny země. Žádnou změnu jsme nezaregistrovali.
    To je asi vše z Větrníků, příští rok zase na viděnou.

1. Ahoj z Prasklic- nemohli jste nás vidět-zavazí tam Hradisko u Chvalkovic, ještě že jsou vidět Švábenice-ty jsou vždycky dobrý. Závidíme vám Buchlov i Brdo. Brdo jsme možná viděli, ale nejsem si tím jistá- něco v oparu zablikalo. 🙂

1. Ahoj, zdraví Švábenice, my jsme viděli Prasklice, Chocholík u Drnovic, a se zpožděním i Větrníky, takže parádní světelný přenos… jen mám dotaz, zda jste viděli i oheň nebo jen světlice, díky moc a za rok na viděnou!

1. Já mám pocit, že to co jsme viděli byl oheň a pak o kousek dál byli světlice

3. AHOJ čertice čerti a čerťata
    Stanoviště A2a, větrná Rozhledna Králov, 20 účastníků plus dva pesani. Počasí už od rána slunečné bohužel s velkým oparem. Javořina začala být viditelná až odpoledne a napětí pokračovalo do posledních okamžiků. Oheň jsme zapálili už v 19:00 jelikož by nám asi čertiska zmrzli :). Těsně před zahájením zmizel vysílač na Javořině v oparu, ale ohňostroj byl viditelný skvěle!!! Další pozorovaná stanoviště Velký Lopeník, Hvězdárna UB, Maršov, Březnice, Napajedla a dva signály o kterých jen spekuluji jeden pravděpodobně A13a Střečkův Kopec a druhý buď Skalka anebo Hostětín – na tu stranu byly vidět jen záblesky v oparu.
    Děkujeme organizátorům, zdravíme všechny účastníky a těšíme se na další ročník. Krásné Jaro všem. AlOlda a kolektiv čertů 🙂

1. Zdravíme ze stanoviště Březnice. Jsme rádi, že nás bylo vidět. My jsme bohužel signál od vás nezaznamenali. Viditelnost směrem na západ byla mnohem lepší než na jih, protože následující signály již byly zřetelné. Čerti Helena a František

4. Ahoj všem:)
    Letošní telegraf proběhl v komorní atmosféře…i přes opar v moravské kotlině
    zaznamenali jsme signál na Stromové louce,Bradle,Útěchově a Lázku..
    Bohužel jsem letos podcenil přípravu a signalizoval pouze dalkovými světly auta..
    pokud jste nás viděli dejte vědět..díky a přeji dobré jaro!!

5. Byla jsem poprvé a jsem tomu moc ráda. Na Hradišti u Černovic se nás sešlo 19 lidí od miminka v šátku až po brzy již babičku, v maskáčích i legínách, s buřty nebo kandovaným ovocem, horkým čajem i něčem ostřejším, a hlavně s láskou k přírodě a české krajině obzvlášť. Velký dík našemu čertovi Martinovi, které se svou ženou vše skvěle připravil, i oheň ještě před naším příchodem. Měli jsme 8 loučí a před jejich rozsvícením jsme se radovali ze světel ze dvouprotilehlých kopců, jedna z osádek měla dokonce menší ohňostroj, a někteří z nás zahlédli i záblesky ze třetího kopce.
    Jsem plná krásných dojmů, moc ráda přijdu i za rok.
    Vlasta Fišrová

6. Děkujeme strážci ze Studeného vrchu u Dobříše za zprostředkování krásného zážitku a všem tvůrcům Keltského telegrafu.

1. Směrem k Plešivci se ve správnou chvíli dívali jen někteří ze 16 lidí, napočítaných na rozhledně a viděli odtamtud ohňostroj. Nás napadlo zjistit si na stránkách časy posílání signálu ostatních stanovišť až kolem šesté a to už jsme měli smůlu. Červenou světlici z Bacína už jsme viděli krásně všichni. Možná ještě předtím Babku nebo Hvíždinec, odkud jsme možná celou dobu viděli záři ohně? Sled červených světel nejspíš z Krušné hory. Jana pak viděla další červená světla zhruba směr Bacín, což mohly být další signály, David měl dojem, že viděl dva různě vzdálené ohňostroje nalevo od Bacína.

1. Děkujeme za potvrzení, že signál z Bacína byl vidět.
        Červené signály nalevo od Bacína byla Hudlická skála a rozhledna Máminka na Krušné hoře.

1. ….Jarda –krásný signál –červenou námořní světlici ..měl Ivan na Dědu , který nám předával signál na oppidum Stradonice -C19 – a začli jsem raketovým setem a pak pumy 100m a 250…. Bergix

2. ….Jarda….. dva největší ohńostroje nalevo od Bacína ,byl Robert na Krušné hoře ,,,,, a my – na oppidu Stradonice C19….

7. Zdravím!
    Letos se opravdu vydařilo! Sešlo se nás kolem 20 dospělých a dětí jako obvykle, na vrcholu ještě místy sníh a docela foukalo, ale viditelnost slušná. Ohýnek a buřty a potom vysílání. Viděli jsme signály ze Zbraslavského vrchu, což není pokaždé, díky za dobré světlice! Taky mě trochu mrzí, že letos jsme vysílali zároveň s Andělkou, což je od nás nejlépe viditelné stanoviště, takže zrovna zde se dá signál přenášet i bez rozpisu. Dobře jsme viděli i Vítkovku a Roh. Špatně jsme viděli Ležnický kopec po nás a Krudum letos bohužel vůbec. Opět mezi nás přišlo pár nových tváří, díky za akci!
    Bohdan.

8. Vrchy u Divišova

Setkání se uskutečnilo v počtu osmi osob – čert z Čertovy pece u Čenska a další z Divišova (6) a Benešova (1). Místní čert dorazil na místo (severní strana vrcholového lesa kopce Vrchy ju Divišova) ve 20:20 h. Před zahájením signalizace jsme pozorovali oblohu – Měsíc krátce po první čtvrti, zvířetníková souhvězdí (Býk, Blíženci, Rak, Lev, Panna) a další jasná souhvězdí jarní oblohy (Velký a Malý vůz, Kassiopeia, Kefeus, Orion, Malý a Velký pes, Pastýř a další), naší pozornosti neunikla ani letadlka směřující do Prahy, Moskvy, Sofie a Amsterdamu (https://www.esky.cz/radar).
    Zkušební signalizaci jsme uskutečnili ve 20:30 samostojnou římskou svící velké ráže. Ve 20:48 h. zahájena signalizace zapálením čtyř dalších.
    Ve 20:50 pozorovány signály od kostela sv. Havla v Podvekách, ostatní stanoviště (Březina u Žandova, Bílý Kámen u Popovic, Horní Jelčany) z důvodu nízké dohlednosti nezahlédnuty. Krásný, jinak tichý večer byl doprovázený hučením dálnice a štěkotem divišovských psů. Účastníci obdrželi zvláštní číslo časopisu Regenerace. Po deváté hodině jsme se rozešli do svých domovů.

Za rok nashledanou!

Jan Urban
    čert od Čertovy pece u Čenska

9. CZ24 – Říp zdraví Slánskou horu,krásně jsme na vás viděli 🙂 Zároveň děkujeme všem letošním účastníkům, kteří dorazili. Letošní účast byla určitě rekordní, podle našich počtů nás bylo nakonec cca 50, takže skvělé. Stanoviště v Ředhošti jsme letos bohužel neviděli a neviděli jsme ani jindy jinak dobře viditelný Hazmburk, vaším směrem byla nějaká ošklivá mlha. Doufáme tedy, že v Ředhošti naše znamení zahlédli. Příští rok se opět na všechny těšíme na Pražské vyhlídce.

10. Na Kadovské hoře (A23) se sešlo 5 čertů a dvě čírťata. Nejdřív jsme navštívili blízký Miroslavský zámek (tak nadšená průvodkyně se jen tak nevidí) a pak už na hurá na stanoviště. Tentokrát se nám rozhodlo ukázat, že Kadovská hora není hora jen podle názvu – a pořádně nám foukala!
    Koukali jsme co možná nejrychleji zapálit oheň aby bylo trochu teplo (tedy spíš aby nebyla až taková zzzima)..a taky jsme si mohli opéct buřtíky!
    Měli jsme sice přímý výhled na mnoho blízkých i vzdálených stanovišť, ale nepříliš dobrá viditelnost zřejmě způsobila, že signály ze vzdálenějších stanovišť jsme neviděli. Nezklamaly (každoročně viditelné) Dívčí hrady (A21) jejichž signál vyvolal první vlnu nadšení. Výhon (A22) ani Strážky (A22a) jsme bohužel nezahlédli. Zato ohňostroj nad Moravským Krumlovem (A24) byl silný, dlouhý a krásně viditelný! Trochu s překvapením jsme ještě zahlédli Horní díly (A27), což byl nejvzdálenejší zaznamenaný signál.
    Náš signál v podobě 3 raket šel na čas a je velmi příjemné vědět, že jsme byli vidět!
    Děkuji čertům a čertíkům na stanovišti i hlavnímu čertovi za organizaci! Je to super tradice!
    S pozdravem keltům zdar, čertům zvlášť!

Čert Jarda

1. Ahoj, my jsme Vás ze Strážek (A22a) viděli. Kadovskou horu a tradičně Výhon (A22) na jiné stanoviště přímou viditelnost nemáme. Sešlo se nás 7, nejmladšímu byly dva roky. Opekli jsme buřty, něco popili na záhřátí a ve stanovený čas vypustlili červenou námořní signální světlici. Škoda, že tak fučelo..

Čert Jožka

1. Čerte Jožko,

prosím o upřesnění použití červené námoř. signální světlice .podle mě je návod na strance prodejce moc stručný!!!
        Jde mi o to zda třeba při startu nemůže dojít k ožehnutí ” startéra”- zda při dopadu zbytků světlice na zem nemůže
        dojít vznícení suché trávy atd. Doufám, že Vaše zkušenost by mohla
        pomoci i jiným !!!!!!!!!!
        předem děkuji ! S pozdravem čert Jara A18

1. Ahoj nejsem sice Jožka, ale myslím že Ti můžu dát odpověď na Tvé otázky. Světlice Tě ožehnout nemůže, je konstruována, tak aby se to nestalo, je lepší ji střílet z opory tzn. mít ruku opřenou o nějaký pevný předmět a měl bys ji mít nad úrovní hlavy. Údaj o 40 s svitu není moc přesný a zapálit s ní nic nemůžeš (teda pokud ji odpálíš do vzduchu a ne na zem :D, ale to platí pro jakoukoli pyrotechniku), protože padáček dopadá na zem už v podstatě studený. Světlice letí do cca 250 m a upřímě my už ji nepoužíváme, protože ve světelném rušení krajiny je neblikající červené světlo snadno přehlédnutelné. Osvědčil se nám kompaktní ohňostroj, tzn. více světelných záblesků po sobě (letos jsme měli 56 ran plus jednu vysokou kulovou pumu na úvod), který snadněji upoutá pozornost. Cenově to vyšlo cca stejně jako nám. světlice.

2. Olda to popsal úplně přesně. Jako je to celkem pecka to odpálení, ožehnutej jsem nebyl, ale není od věci si vzít rukavice. Světlice dopadá nehořící a ani ten tubus nedoutná.. Svítí krásně, ale je pravda že červený světlo má každý vysílač..

2. Byť nejsme čerti jako čerti, zatím jen neviditelní pozorovatelé… viděli jsme Babí lom, něco nad Hovoranami , pak Děvičky, Výhon a nádherně i Strážek… tuším nové stanoviště.. neplete-li mě mozek ;-).
        Třeba se zadaří konečně být stanovištěm se vší parádou. Po těch letech co je pozorujeme, by to stálo za to ;-).

1. A odkud jste pozorovali? Z Nedánova? My jsme byli i loni, ale to jsme moc vidět nebyli.

1. Zimarky nad Velkými Bílovicemi, vloni byly vidět i světlice okolo Kyjova napravo…letos tam byl silný opar….. 😉

11. Dobré ráno! Zdravím všechny čerty ze stanoviště Roh u Karlových Varů. Přes naše obavy z velkého mrazu se počasí kupodivu náramně vydařilo. Viditelnost byla úžasná. Krásně byla vidět Anděl. hora, Vítkovka i několik stanovišť po nás. Myslím si, že i naším ohněstrojem jsme dali o sobě vědět. Souběžně jsme zaregistrovali i světla z trasy jižně od nás.
    “Buřtíky” i něco málo na zahřátí všem chutnali. Akce se opravdu vydařila, a každý se těší na další ročník. Už teď přemýšlím, čím ho obohatit. Vždyť bude výroční !!! 🙂
    Také by jsem chtěla moc poděkovat organizátorům v čele s panem Vl. Helou za jejich obětavost a energii kterou vkládají už 9 let do tohoto nádherného mystického projektu. Dovedu si představit, co je za tím vynaloženého úsilí a času, aby vše klaplo. Proto mají můj velký obdiv! Odměnou nám všem je pohled na stále více se červenající mapku naší překrásné země.
    Přeji všem jaro trávené co nejvíce v přírodě a ať žije 10. ročník 2019 !!!

čertice Marcela

12. Letos nám počasí přálo – teplota se držela nad nulou a vál velmi mírný větřík. Nebe bylo skoro jasné, měsíc krásně zářil na zvlněnou krajinu Českého krasu. Jen horizont byl místy lehce zamlžený, což snížilo viditelnost vzdálenějších signálů.
    Ve stanovený čas 19:46 hod. jsme vystřelili naši světlici, která na dlouhý čas zbarvila vrchol Bacína rudě. Netrpělivě jsme sledovali okolí a hledali signály z ostatních stanovišť.
    Viděli jsme zřetelný signál ze Studeného vrchu, pravděpodobně i z Plešivce, dále krásný signál z Hudlické skály, stradonického hradiště, z Máminky na Krušné hoře.
    Neviděli jsme světelné znamení z Dědu, ani ze zdického Knihova, který je Bacínu nejblíž.
    Večer jsme zakončili spálením Morany.

Mockrát děkujeme všem, kteří s námi strávili večer na Bacíně a mnohokrát děkujeme hlavním organizátorům.
    Těšíme se na příští ročník!

13. Ahoj, tady čertice z letos nového stanoviště F11b Rozhledna u Odeře. Na místě jsme se sešli ještě před setměním, přišli také přátelé z Hroznětína a nakonec nás bylo i s dětmi ke dvaceti. Stanoviště výrazně nevyčnívá nad krajinu, proto jsme na zesílení spojení použili menší ohňostroj, hlavně malí čertíci byli u vytržení. U ohně jsme zůstali zhruba do půlnoci, na řadu přišly buřty a také něco dobrého na zapití. Zaznamenali jsme signál z Andělské Hory, z vrcholu U hrušky a také z Merklína. Zejména v těchto chvílích by se pozitivní energie dala přehazovat vidlemi. Jsem moc ráda, že jsem se spolu s ostatními přáteli mohla stát součástí tohoto rituálu, velmi děkuji hlavnímu čertovi a všem, kteří akci připravují, a také ostatním čertům na stanovištích. Těšíme se zase za rok. Petronela

14. C48a – Brložec (Františkův vrch)
    Opět parádní podívaná a všechny signály krásně na čas. Nejsme si jisti Blanskem, ohňostroj na Javorech zřetelný, pak myslím, že stříleli asi na Kvádrbergu a pravděpodobně jsme zahlédli i signály z Adolfova a ze Špičáku, Modřín váhám jestli byl vidět, červená světlice Sněžníku jako vždy nepřehlédnutelná (rozhodli jsme se s Matějem, že si na ni těch 700 taky do příště našetříme 😀 ), Chmelník pár rachejtlí, i Lesnou jsme přes lesík viděli (minimálně 2 rachejtle), jako na dlani jsme měli Strážný vrch u Verneřic (mám dojem, že po rachejtlích bylo vidět ještě nějaké světlo), na Chlumu noví čerti také zabodovali, ohňostroj na Sokoláku jsme měli i na doslech, pak naše bílá puma a červená fotbalová světlice, Pastevní vrch a jejich rachejtle, Křížový vrch dočervena, neviděli jsme Lipnický vrch (nevím, jestli je pro nás schovaný nebo nevysílal), Studenec, Javorek, Zlatý a Stříbrný vrch s jejich parádními dlouhosvítícími světlicemi, Zámeckým vrchem si nejsme jistí (je možný, že měli jen oheň?), ani Střední vrch nevím (taky oheň?), krásně Klíč i Luž a nakonec ještě nějaký kopec snad až v Německu.
    Cestou domů jsme se ještě zajeli pozdravit s hlídkou na Sokoláku, předat si dojmy a tak. A vzhledem k tomu, že letos jsme byli na Brložci sami a nemáme tak komu stanoviště předat, jako v minulých 5 letech, tak asi zakotvíme .. možná 😉
    Díky všem, kdo se na této krásné akci podílí a věnují ji svůj čas a energii (a teď rozhodně nemyslím aktivní prudiče z CHKO :/ ).

15. Ahoj, tady čert Tomaso z rozhledny Andrlův chlum u ÚO LA1 . Ve 20h jsme dorazili na místo a po vypůjčení klíčů od rozhledny se začali drápat do 149 schodů rozhledny. Nahoře jsme byli asi 15 minut před termínem signálu takže jsme udělali několik spojení vysílačkou a to i s jinými stanovišti telegrafu. Bohužel skrze mírný opar jsme viděli pouze rozhlednu lázek. Náš signál spočíval ve vypuštění 180 světlic zelených a červených plus svícení silnými led. S lazkem byla viditelnost oboustranná. …. Pry tam pred náma bylo pár lidí a hledali keltský oheň což jsme se dozvěděli od hostinského. V mapě jsem záměrně psal ze budeme na rozhledně a cas byl az 20.24h. takže mne mrzí ze nikdo nepočkal a nesel na rozhlednu s námi.

1. Ahoj … Z Anenského vrchu. Super, že v mém rodném městě se toho někdo chopil, bohužel jsme vás díky silnému oparu neviděli a ani jiná stanoviště, byť nám nad hlavami svítil krásně měsíc společně s hvězdami, tak snad za rok budou lepší podmínky a budeme se moci na dálku spojit.

16. Na Žaltmanu (L13) jsme se sešli v dobré náladě, na sněhu a s vidinou dobrého zázemí na Jestřebí boudě, kde čekalo občerstvení, další parta dobrých lidí a také keltská hudba v podobě kapely Městská. Z rozhledny je vždy pěkný pohled po krajině, a protože letos opět fungovala osádka na Dobrošově (L10), bylo na co koukat. Dobrošov vypálil krásné světlo, po chvíli “tmy” – L11 letos nebylo a L12 je prostě beznadějně utopená v údolí a neviditelná pro nikoho dalšího na trase – se rozzářila Hvězdárna v Úpici (L14), kde se sešlo také pár lidiček kolem ohně a i buřtů a hvězdné oblohy. No a pak už jsme přišli na řadu my. Nejprve zazněl poctivý kravský roh – to ještě do hvězdárenského signálu a pak odpal tří kulovek. Vyšlo to nádherně a doufám, že kuksovské Šance (L15) nás alespoň zblejskly. Proto také je trvale prohozené pořadí L13 – L14, Hvězdárna je zase pro ostatní na trase dle původního plánu neviditelná. Žaltmav se svými 740 m.n.m, rozhlednou 10 m vysokou (už příští rok se výrazně zvedneme s novou věží) a kulovkou vypálenou do 40 m má šanci překonat Smiřickou stráň a opravdu poslat signál dál. A díky dětským návštěvníkům bylo na Žaltmanu opravdu živo, takže nadšené výkřiky nám byly odměnou přímo na místě. Tedy za rok, dovolí-li okolnosti a zdraví, zase na kopci na viděnou, je v plánu další inovace a rozšíření. Zdraví Honza Klimeš – úpický čert ze Žaltmanu, po straru Hexensteinu.

1. Teufelsstein zdraví Hexenstein! Milý čerte úpický, asi sis nás nějak špatně zaměřil…! 😉 Náš kopec L12 (kóta 593) nad Čertovou skálou není ale vůbec beznadějně utopený v údolí…! Máme přímý a jasný vizuální kontakt s L10, L11 a L13 – tedy s Vámi! Máme Vás všechny jako na dlani! 🙂 Měli jsme signální oheň a 3 světlice. Ale dál jste to poslali pěkně! 😉 Mějte se tam na Žaltmanu! Čert Standa

1. Hexenstein zdraví Teufelsstein. Ne, nezaměřil jsem si Vás špatně. L11 – Slavíkov letos nebyl, takže signál z něj jste vidět nemohli :-). L12 možná nějakým průzorem Vy vidíte, ale ani ze Žaltmanu, natož z o 350 m níže položené Hvězdárny prostě principiálně vidět není. Úhlové poměry a terén to nedovolují. A ani o Vás jsem nepsal, že jste utopení, ale naopak pro Vás je utopená Hvězdárna L14. Smiřickou stráň by překonala jen v případě, že by se jí podařilo vypálit signál do výšky cca 200m, což s amatérskou technikou lze stěží. Ale to jen na obhajobu, důležité je, že to jede, že je všude dobrá nálada a daří se. takže příští rok zase na kopcích, a snad se podaří nejen obnovit stávající stanoviště, ale také třeba na té naší L trase přidat další, i s odbočkami. Náš kout je krásný a patří k těm, kde Keltové byli opravdu doma. Čert Honza, správný e-mail klimes_jan@volny.cz

1. Odvolávám, co jsem odvolal – L12 vidíte naprosto perfektně, když to jste Vy. Zaměnil jsem si Vás s kuksovskými šancemi. Holt “stein” a “schenke” přece jedno jsou:-))). Jdu se zahrabat do popela. No nic, příští rok na telegrafovanou. Dáme si vědět podrobnosti. Honza Klimeš

1. Krááásááá…, tak jsme si konečně porozuměli… :))) Jojo, chybovati je nejen lidské, ale i čertovské…!!! Takže příští rok pořádnej zaměřovač a sledovat náš “ohníček” na kuestě nad Policej…!!! :))) Tak jo, za rok na tele… A´propos, v nejbližší době se zrovna chystám na Hexenstein vyšlápnout, tak třeba aj navi… Tož mějte se fajn a užívejte jara Vy tam na Brendách! Standa

2. Ahoj Honzo
            Čert Petr ze stanoviště Teufelsschenke kuksovské šance.Obzor vaším směrem jsem pozoroval bedlivě ale Liščí hora nad Kocbeří a vrch Hořiček jsou asi dost vysoká hradba a červené světlo vaším směrem mohla být světlice ale i červená lampa na telefoním vysílači který vykouknul z oparu.Mám jednu otázku vzhledem k tomu jak jsi psal že Dobrošov jste viděli dobře.: Je možné že signál z Dobrošova byl nejjasnější ve 20:24 tj 4 minuty před jejich vysílacím časem?Výhled směrem na Dobrošov mám přes světelný smog z České Skalice a Rozkoše při oparu jaký panoval ztížený ale záblesk který jsem viděl byl dost zřetelný.
            Díky za odpověď a čertování zdar Čert Petr

17. Dobré ráno čerti. Hlásí se stanoviště F18 – Svatá Anna u Chebu. Krásné počasí přilákalo v průběhu dne spousty lidi na náš kopec, kde byl od jedné hodiny oheň na buřty. Hlavní hranici, malý čertíci zapálili v osm hodin – jen pro efekt. Samotné stanoviště je mezi stromy a z dálky není vidět. V 20.10 jsme vylezli na rozhlednu a již začali pozorovat. Bohužel náše okolí je hrozně přesvícené. Ale v 20.14 jsme viděli malé záblesky F15 – Krudum, pak chvilku nic a v 20.20 F 17 Zelený vrch. Bohužel nové stanoviště F16a jsme neviděli mezi námi je hrozně presvícený Cheb. A v 20.22 jsme odpálili náš ohňostroj. Meli jsme baterii 18 střel a prý byl moc pěkný pohled i z Chebu. Sešlo se snáší okolo 25 (špatně se to v noci počítá :-)). Moc se nám všem líbilo a děkujeme hlavním pořadatelům (stránek Keltského telegrafu), za jejich práci. Přeji krásné jaro a za rok Ahooooooj – Čert Honza a moji pomocníci.

18. Počasí nakonec vyšlo, bylo příjemné strávit tento večer s příjemnými lidmi. Sešlo se nás na Rýdově kopci, stanoviště A30a, asi 20. U nás žádné signály nejsou vidět, nemáme tak velké kopce jako Beskydy, Jeseníky nebo Šumava ale i přesto stálo zato se sejít a zpříjemnit si čas s bezvadnými lidmi. Těšíme se na příští telegraf.

Čert Marika

19. Letošní vítání jara bylo naprosto skvělé. Změnili jsme místo vysílání z Bochova na Vítkův vrch kvůli lepšímu výhledu na okolní kopce a snadnější dostupnosti. Jakmile jsme zapálili oheň, sešlo se zhruba dvacet lidí a atmosféra byla výborná. Opékali jsme s dětmi “buřty”, Lenka předvedla působivý keltský rituál a přesně ve 20:10 jsme si užili nádherný ohňostroj odpálený z Andělské hory. Jejich oheň byl také znatelný. Zároveň jsme viděli i záblesky z Lysiny u Javorné. O dvě minuty později jsme odpálii ohňostroj my, snad byl dobře vidět. Děkuji všem co přišli a těším se na další rok. Čert Milan

20. Zdravím !! Tady čert brebick ze stanoviště A25 Hlinský kopec. Letos se sešlo na stanovišti odhadem asi 50 lidí, což jsme nečekali, ale bylo to velmi příjemné. Obzvlášť příjemná byla i návštěva skupinky až ze vzdáleného Veselíčka v Olomouckém kraji. Viditelné byly signály ze stanovišť Výhon, Kadovská hora a Ranč v Moravském Krumlově. Náš signál byl přenášen formou světlic, vypustil jsem 4 kousky a sna byly vidět až na vzdálených Horních dílech u Lhotky.