Vrátili jste se z kopce? Plni dojmů? Napište je sem do komentáře, ať se i ostatní dozvědí, jak jste se měli!

119 Comments on “První dojmy 2017”

1. D11 Boubín.
    Stoupali jsme čtyři natěšení Kelti k nebesům. Cestou se z jednoho vyklubala druidka. Na vrcholu nás přivítali dva neohrožení potulní lovci obrazů, znalci kopců(tímto je ještě jednou zdravím), mrazivý vítr, jasná obloha a na západě hořící hřeben Gabréty. Zkontrolovali jsme výhled na dřevěné konstrukci rozhledny, uvařili zázračný lektvar rozjasňující zrak a kochali se hvězdnou oblohou. Propojili tak vesmír s Matkou Zemí.
    Ve stanovený čas jsme signál přijali a odeslali.
    Byli jsme nadšeni skvělou viditelností a přicházející signál od severu nás rozdováděl. Viděli jsme záblesky z Helfenburka, ohňostroj z Věnce, samozřejmě signál z Máří. Ve stanovený čas jsme do prostoru poslali červené světlo. Naprosto unešení jsme byli, když jsme uviděli bílou odpověď z Libína. Možná jsme viděli i Knížecí stolec.
    Velký večer, skvělý zážitek.
    Díky všem čertům.

2. Hlasim uspesne vysilani i prijem i pozorovani ze stanoviste Pepř, Jílové u Prahy. Videli jsme letos kracne. Registrovali jsme zacatek vysilani z Bileho Kamene, pak Mandavy. Pak jsme zacli vysilat. Nad Vapenkou bylo jen snad slyset a pak pri pokracovani vysilani stroboskopicky bileho svetla registrovali Kamynek, kde jsme si telefonicky overili, ze nas videli. Opekli jsme tradicne burtiky, popovidali, potkali zname a nove tvare.
    Tak za rok opet ahoj 🙂

3. Keltové vyslali signál ze Slandy a přivítali jaro

Keltové vyšli po roce na kopce a přivítali jaro. Ve stanovenou dobu se tisíce dobrovolníků připojily k mezinárodní akci Keltský telegraf. Stalo se tak těsně před změnou na letní čas v sobotu 25. března večer.

Společnost patriotů Slaného, která se k akci připojuje řadu let, se organizace setkání na Slánské hoře ujala i tentokrát. Keltský telegraf se rozzářil republikou poosmé.

Vrchní čert, patriot Whitejoker měl hlídku v lomu pod Slánskou horou už odpoledne. Postaral se o otop a ohniště, aby si měli příchozí na čem upéct donesené vuřtíky a mohli s ostatními posedět u ohně. Vrchnímu čertovi ochotně se dřevem pomohli Jarda Veselý a Zdeněk Vejražka.

Lidé si dále společně užili nejen západ slunce, ale s houstnoucí tmou i příchod osvětlených příchozích, kteří se jako světlušky přibližovali tmou k místu konání.

Stanovený čas odpalu světlice z vrcholu Slánské hory byl ve 20:12 hodin. Whitejoker s Martinem Jirákem převzali světelnou štafetu po Vinařické hoře, Budči a Vysokém vrchu u Unhoště a rozsvítili oblohu nad Slaným. Jako ohnivý květ se rozletěly jednotlivé barvy světlic tmou a pro dospělé, ale hlavně děti, to byl prima zážitek.

Na Slánské hoře bylo letos Keltskému telegrafu přítomno třicet jedinců. Jejich řady doplnili dva psí kamarádi. Je to parádní účast a všem za ni patří poděkování. Počasí bylo velmi příznivé, jarní.
    V předchozích letech účastníky telegrafu příroda obdařila deštěm, mlhou a poprvé dokonce teplotami minus 12 stupňů Celsia.

Ti, jimž bylo dopřáno ostřížího zraku, dokázali rozeznat keltské telegrafisty na Vinařické hoře a stejně tak se pozorovatelé shodli na tom, že viděli světla ve 20.14 hodin na Řípu. Hazmburk u Libochovic vysílal ve 20:18 hodin.

Jak potvrdil vrchní čert z Vinařické hory, Josef František S. Král, na jejich kopci se sešlo více jak třicet Keltů z Vinařic a okolí. Stejně jako jindy pojali setkání duchovně, užili si meditaci i rozjímání. Nevšední atmosféru podtrhl trubač.

Ať už příchozí světélka ve tmě na kopcích zaznamenali či nikoli, prožili výjimečnou chvíli. Nejdůležitější je vědomí, že se tisíce lidí dokázaly semknou, vyjít na kopce, připomenou si starodávné tradice a skutečnost, jak je příroda důležitá a my její nedílnou součástí.

Ať žije jaro, ať žije Keltský telegraf, ať žijí patrioti!

4. Neaktivní stanoviště Liběchov u Mělníka.
    Vypravili jsme se z Mělníka na návrší nad Liběchovem, odkud jsme předpokládali pěkný výhled do krajiny. Bohužel jsme na místě zjistili, že je ke kapličce vstup zakázán a že nedaleká mělnická elektrárna vytváří takový světelný smog, že jsme se obávali, zda vůbec něco uvidíme. Počasí však bylo nádherné, západ slunce nad Řípem magicky krásný, hvězdná obloha nad námi čistá, takže když se objevily dva mohutné záblesky z vrcholu Řípu, vyvolalo to v nás výbuch euforické radosti. :-)Také světlo z Ředhoště bylo pěkně vidět. Příští ročník keltské telegrafu si určitě nenecháme ujít a pokusíme se připojit k nějaké skupině čertů. 🙂
    Lada a Břetislav

5. Byli jsme také tři Bohuslav Radka a Václav. V příštím roce se budeme snažit na váš signál odpovědět lépe jelikož jsme nevěděli že lze použít pyrotechniku.Každopádně «Čertům» zdar a přírodě zvlášť.

6. Stanoviště Rozhledna Brdo

Děkuji moc organizátorům i všem zúčastněným čertům…Oheň jsme zapálili, špekáčky opekli, několikrát vyběhli rozhlednu..Viděli několik signálů z Buchlova a ze směru Napajedla, v 20.00 h předali signál, opět vyběhli na rozhlednu a viděli signály ze směru Vyškov. Nebýt velikého všudypřítomného světelného smogu asi bychom místa poznali lépe..Následně jsme upálili Moranu, udělali náš rituál a zbavili se starých věcí v nás a přivítali věci nové…Užili si krásnou noční procházku lesem a že v sobotu hvězdy nádherně svítily…no prostě bylo to super a příští rok se těšíme zase….A děkujeme Anetce, Peťovi a všem čertům u Prahy, že se nám ozvali a byli s námi…
    Krásný jarní začátek týdne..

čertice Denisa

7. Zdravíme všechny čerty od Podveckého kostela. Na skoro 15 poledníku byla skvělá viditelnost. Sešlo se nás cca 12.
    Super byl zachycen signál z Blaníku a Vrchů u Divišova. Bylo odpáleno několik světlic … nějaké i mezi nás, což nám zvedlo náladu a pohybové schopnosti. Radka Kovandová nás krásně zahřála pravou keltskou medovinou a bylo moc fajn :-).
    Zdravíme a těšíme se na příští rok.
    Čerti Jindra a Lada

8. Sice jsme nebyli stanoviště, ale i tak jsme sledovali signály z kopce mezi Býkovicemi a Žerůtkami. Viděli jsme signál asi z I7 Helišova skála a pak dále I8 rozhledna Veselice-Podvrší, I9 Malý Chlum a za lesem záblesky světlic z I10 Rozhledna Kozárov.
    Příští rok asi zaregistrujeme nové stanoviště a zapojíme se do telegrafu.

9. Zdravím všechny z Hazmburku. Na Hazmburk jsme vyrazili ve čtyřech. Jedno naše světlo selhalo, ale naštěstí to druhé vyšlo perfektně. Přes mírný opar jsme viděli signály ze Slánské Hory, Řípu, Ředhoště, Košťálova, Lipské Hory, Milešovky, Kletečné, Lovoše, Hrádku u Lovosic, Radobílu, Sedla…snad jsem na nic nezapomněl. Sešlo se kolem třiceti lidí. Nálada byla parádní. Letošní první bivak pod širákem byl zakončen krásným východem slunce, jaro je tady:-)
    Čert Honza

10. Ahoj, zpráva z Košťálova v Českém středohoří.
    Bylo to super! .) Krásné počasí, mírný opar nevadil, než přišel čas signálů (první jsme viděli Říp), tak jsme koukali na hvězdy. Bylo nás pár, ale nakonec přišlo dalších cca 20 lidí, takže celkem asi 25 čertů a čertic. Jakožto vrchní čert jsem zvolil klasické místo přímo pod hradem, abychom dobře viděli co nejvíc signálů a nás bylo taktéž dobře vidět. Pak to začlo, výrazné signály z celého okolí – Hazmburk, kopce u Slaného atd. Akorát Číčov, který byl před námi 20:22 nám signál jaksi nepředal. Nevadí, ve 20:24 jsme zapálili světelnou fontánu (letošní novinka) a samozřejmě i oheň. Bylo to tak dobře vidět, že jsme neviděli nic jinýho než naše světlo.. .) tak jsme se pobavili. Pak jsme viděli signály všude – Lipská Hora, Milešovka, se zpožděním i Lovoš, Varhošť, Radobýl, Sedlo, několikrát Bukovou horu nebo vzdálenější místa na severu a já nevím co ještě. Paráda, vydařená, příjemně komorní akce s pohodovými čerty. Musím pochválil okolní kopce za dodržování času, takhle přesně to ještě za celou dobu nebylo. Takže… Hezký jaro všem!

11. Stanoviště L18 Kumburk hlásí splněno. Dvě stanoviště před námi bez problémů viditelná. Měli jsme oheň, signální světlici a 10 římských svící. Foukal studený vítr z hor, ale viditelnost skvělá. Celkem bylo asi 25 účastníků, z toho 15 hradních a zbytek náhodní příchozí.
    Symbolicky jsme zahájili 25. hradní pracovní a turistickou sezonu.

Markéta, čertice z Kumburku

12. Stanoviště I2 Prasklice
    Zahlédli jsme záblesky z Brda, stanoviště Švábenice bylo krásně viditelné, a směrem na Plumlov jsme také zahlédli pár záblesků. Ne kopci nás bylo asi 15 a ve vesnici jsme se dozvěděli že nás nějaký mladý kelt hledal ale bohužel nenašel-tímto se mu omlouváme a doufáme že příští rok se k nám připojí 🙂

13. Stanoviště – Stříbrný Lazsko
    Vynikající počasí, účast hojná ani jsem je nestačil spočítat, začali jsme již v 17 hod.
    předcházeli silové soutěže v hodu kládou, běh s kameny, lukostřelba, střelba prakem.
    signál odpálen ve 20.02. odpověď ze Stráže v Březnici nádherně viditelná, ještě jsme zahlídli 2 signály, přibližně ve směru Stráže bohužel nemohu identifikovat. (je pravda,že za hezkého počasí.od nás vidíme Temelín)
    Skvělý večer.

14. Pozdrav z Nákla A16!!!
    Tak jako všechny minulé ročníky velká vatra ,bubny , bubínky činely, zpěv požehnané počasí nádherná viditelnost a povznesená nálada. V areálu vatrou osvětlených pískovcových soch Sáma ,Cyrila s Metodějem , Rastislava a Liliového kříže se sešlo cca 150 účastníků .Snad nikde na celé trase telegrafu není možné pozorovat tolik stanovišť z jednoho místa.Letos jsme zaznamenali signály od A13 Buchlov až po A20 Karlínský kopec u Čejče.
    Byl viditelný i maják na A21 Dívčí Hrady nad Pavlovem ovšem signál jsme nezachytily.
    Letos již druhý rok pomáhali s přípravou junáci z Ratíškovic.
    Všem co pomáhali s přípravou i všem co přišli a tvořili atmosféru tohoto mystéria patří velké Díky !!! Příště 2017

www:keltskytelegraf.cz

Jan Holeček
    mobil: 721 030 101
    e-mail: janholecek@email.cz

15. Zdravím z trasy LA, viditelnost nádherná, počasí nám přálo. Viděli jsme Boiku nebo Luži i Kuňku. Snad nás ( Barbora ) bylo také vidět. Krásné a pohodové jaro všem. 🙂

16. K9 Praděd

Na kopec jsme se vydali v tříčlenné osádce, a tento počet zůstal po celou dobu KT. Po zdolání vrcholu se sluníčkem nad hlavou, rozbředlým sněhem pod nohama, jsme si určili směry stanovišť, které bychom mohli vidět. Do začátku KT zbývaly dvě hodiny, tak jsme se ukryli do místní občerstvovny, kde jsme si mohli připít na zahájení KT, přivítání jara a uctění matky přírody borůvkovou 11°.
    Před 20 hodinou zachycen signál od Čertů z J6 Opavy-Vávrovice Palhanec a J7 Krnov Cvilín.
    S mrazivým větrem v zádech se nám v 20:26 hod vyslání signálu podařilo uskutečnit, i když nebylo podle našeho očekávání, silný vítr nám odpálený ohňostroj srážel k zemi (trocha toho adrenalinu neuškodí) v závětří teploměr ukazoval jarních -5°. Signál potvrzen z J7 Krnov Cvilín, K10 Tři kameny a od neregistrovaného čerta z Horního Benešova.
    Na naší trase K zachycen sice jen jeden signál a to od Čertů ze Tří kamenů, ale tento signál byl luxusní a stál opravdu za to, moc za něj děkujeme. Díky patří i všem organizátorům za další povedený ročník KT, všem účastnícím se čertům, kteří někam vylezli a vyslali signál, ať prostřednictvím ohně (který jim trochu závidíme) nebo ohňostroje. V tento večer jsme byli na svých stanovištích kvůli jedné stejné myšlence. 😉

V roce 2018 na horách, kopcích a kopečkách AHOJ!

Čerti z Pradědu Radek, Eva, Rozálie

17. L9 – Anenský vrch. Zdravím všechny … Na stanoviště jsme letos dorazili s dostačeným předstihem, tak byl i čas rozdělat malý ohýnek. Cesta byla nejprve pokryta blátem, postupně ledem a pak sněhem. Podmínky se jevily ze začátku ideální, ale postupně se zhoršovaly a na hřebenech Orlických hor dosti foukalo a v dálce bylo mlhavo. Přesto jsme viděli tři signály. Před námi dle času Lázek nebo Mariánskou horu, pak Lhotku a zřejmě i Andrlák v Ústí, takže spokojenost. Na protějším Karlickém sněžníku jsme bohužel nespatřili žádný signál. Za rok se těšíme opět na dalekou viděnou :).

18. Z kopce dojem nemám, bohužel jsem na Malém Chlumu u Obory (Černá Hora) nebyl přítomen. Ale včera 25.3.2017 kolem 20.00 hod. jsem se vracel od příbuzných směrem k Bořitovu a viděl jsem zapálený, do kužele tvarovaný oheň. Musím místního občana vypátrat, seznámit se s ním. A v příštím roce předpokládám, že 24.3.2018 spolu s ním a dalšími budeme se setkávat a bavit na Malém Chlumu. Parta kolem Ing. Havíře to má velmi dobře zorganizované, je radost tam pobýt. Co víc si můžeme přát mezi vstřícnými lidmi z okolí…
    Petr Skácel, Rájec-Jestřebí.

19. Ahojky všem čertům.
    Rozhledna Králov hlásí splnění úkolu. Sešlo se nás tentokrát okolo 20. Po zachycení signálu z Velké Javořiny jsme i my poslali ohňové poselství dalším stanovištím. Pozorovány signály Maršov, Vlčnov, Hvězdárna UB, Troják, Skalka, Březnice, Velký Lopeník, Pitín, Hostětín, Rovina, potom signál, který mohl být buďto z Otrokovic nebo Napajedel. Posléze záblesky, které by časově odpovídaly Valašskému Meziříčí, ale ta vzdálenost je hodně velká, takže jen odhad. Děkujeme za organizaci pořadatelům a budeme se těšit na další ročník. Všem čerticím, čertům a čerťatům mohutné AHOJ!!!!!
    Al & kolektiv

1. Ahoj čerti z Králova!
      Čerti z Březnice (A8) také zachytili Váš signál, zdravíme!

20. Stanoviště – vrch Stráž nad Březnicí,
    Opět velké díky organizátorům. Byl to hezký večer plný hvězd, zábavy a setkání prima lidí. V průběhu večera se u ohně protočilo zhruba 50 dospělých a dětí k plné spokojenosti všech. Signál z kopce Stříbrný u Lazska byl krásně vidět a přeposlán, bohužel za námi je dlouhé temno.