Keltský telegraf 2016 –  čerstvé zážitky z kopců !

98 Comments on “První dojmy 2016”

1. Odhadem se zde sešlo cca 20 lidí, kteří tak nějak cosi očekávali. Hlavní čert se ukrýval v hradní věži a s ostatními na rondelu nijak nekomunikoval. Nicméně ve stanovený čas pyrotechnikou a světlometem vyslal signál jaru. Já jsem na rondelu hradu alespoň osvítil okolí červenou pochodní.

Celkově se zde nic moc nekonalo a od přítomných znělo spíše zklamání, ovšem je třeba říct, že nikdo nic nesliboval. Nezbyde nic jiného než se chopit iniciativy a možná příští rok to bude jiné. Mě osobně se to líbilo, i když jsme (nejspíš kvůli světelnému smogu a mlžném oparu) z rondelu hradu ostatní kopce nezahlédli.

Michael (PMR vix polabiny)

1. Nezlobte se na mě Michaeli, nic proti Vám, ale Keltský telegraf není žádná PR nebo PROMO akce, kde můžete očekávat, že se o vaší zábavu bude někdo starat. Stačí si pročíst historii a smysl celého Keltského telegrafu a možná to vše pochopíte. Jak píšete, zkuste se chopit iniciativy, obsadit kopec ( a že jich v Čechách a na Moravě je) a zkuste si něco takového zorganizovat včetně odpovědnosti za stanoviště vzhledem k CHKO, k hasičům a všem ostatním možným i nemožným institucím. Připadá mi, že každý se chce přijít jen bavit a očekává, že bude baven. A když se očekávání nenaplní, tak jediné na co se zmůže je to, že si stěžuje – viz příspěvek od paní Aleny.
      Je mi to líto, ale skoro vždy to krásné co je u zrodu nějaké myšlenky např. Keltského telegrafu se nakonec stane komerční akcí, ve které původní duch a myšlenka je pošlapávána.
      Mějte se krásně. A neberte si to moc osobně 🙂
      Petr

2. Předesílám, že s Petrem nelze jinak než souhlasit, o tom žádná. Na druhou stranu mi přijde poněkud nešťastné, když si to čert přihasí na kole na čas, jen aby se zalígroval ve věži a obstaral signál. Navíc mi Kuňka, byť symbol kraje a jediný kopec v okolí nepřijde jako ideální místo na Keltský telegraf. Běhat kolem hradu a stejně nic nevidět, protože světelný smog dvojměstské aglomerace je šílený. To je prostě o ničem. Já být z Pardubek, tak neváhám ani minutu a z fleku dělám čerta třeba na Lichnici. Těch pár kilometrů navíc stojí za to. Nebo jinde poblíž, těch možností je dost. Tak držím palce a příští rok pozitivnější zprávy od vás. Čert Mirda, zřícenina hradu Blansko.

2. ahoj všem čertům, na Klíčí se sešlo dohromady 9 čertů a čertic a 3 čerťata.. přes počáteční obavy při výstupu na stanoviště po zmrzlém terénu, jsme se “vyškrábali” na vrchol s dostatečným předstihem 🙂 i přes mráz a dost silný vítr byla atmosféra naprosto úžasná. ve 20:38 vysílal signál čert ze skautské skály, který ale nebyl vidět, tak jsme si předání signálu potvrdili alespoň telefonicky. poté ve 20:40 jsme vyslali signál úspěšně my, i když to zpočátku vypadalo, že to až tak úspěšné nebude, technika malinko selhala 🙂 🙂 dále jsme potom zachytili signály ze Středního vrchu, Stříbrného vrchu, Zlatého vrchu, Sněžníku, Studence, Křížového vrchu (nebo Rudolfova kamene)-nešlo přesně určit a na závěr jsme se pokochali úžasnou hrou světel ze sousedící Jedlové 🙂 .. škoda, že strana směrem k Ještědu se v podstatě vůbec nerozsvítila, ale i tak to bylo úžasné a odnesli jsme si všichni krásný zážitek.. těšíme se zase příští rok..

3. Zdravím Hodětín u Petrovic
    Na kopci jsme se sešli asi v počtu 25 Bylo na rozdíl od od jiných ročníků teploučko takže pohoda, groček,pivko a buřtíky…Viděli jsme signál od Studeného vrchu,ale od Pačiské ne. Svojí 4palcovou pumu jsme odpálily ve stanovený čas. Lasko ani Stráž jsme nezaznamenaly.Následně jsme viděly na jihu zřejmě Račinu ale nevíme zda to byli oni.Jako vždy to byl první jarní pěkný večer a všichni jsme odcházeli spokojeni.Děkujem hlavnímu čertovi Vlastovi a všem kdo se podílí na organizaci. Tak zas napřesrok…čert Václav

4. Stanoviště – Pěnčín letiště – byli jsme tam jen s rodinou vypustili čtyři “lampióny štěsti” – dva v přesně stanovený čas v 19:58 – všechny krásně letěly směr rozhledna Velký Kosíř – nevíme jestli je od tama zahlédli – žádný signál z Kosíře jsme neviděli – zaznamenali jsme signál ze Sv.KOpečku u OL. – ze směru Vyškov a spol. jsme také nezáhlédli nic – rituály budem provozovat až příští sobotu v rámci Vítání jara 2016 – Pěnčín …………..zdraví čert Utrhor

1. My jsme se zúčastnili poprvé na Starém Hradisku. Přesně v čas (19.56) byl spuštěn cca 5 minutový ohňostroj (že by jste nic neviděli?). Zřejmě od Pěnčína byl spatřen nějaký signál (asi ten lampionek) a za chvíli i kousek dál směrem od Kosíře (velký problém ve viditelnosti nám dělala zář z osvícení pily v Ptenském Dvorku). Svatý Kopeček byl bohužel v oparu – mlze, takže nic jsme nezahlédli. Díky pořadatelům že se postarali cca o 40 lidí (svařák a čaj). Rituály proběhly též bez problémů.

1. …asi jsme neměli dobrý výhled ku Starému Hradisku – asi tam byl ještě nějaký kopec u Přemyslovic ??? – ale jinak zdravíme a mějte se hezky – Utrhor….

1. …asi to chtělo něco výš – třeba ten lampionek nebo pořádnou světlici. Ohňostroj je nízký a ty “Přemky” vadí (Pěnčín 350m – Přemky 430m a my 580m ale je všude ve výhledu ještě les. Pro příště….

5. Krušná hora hlásí příchozí rozpoznané signály z Babky, Píšťáku, velmi kvalitní signál z Bacína, po té z Knihova, Studeného vrchu, Hudlické skály , Dědu a odchozí signály ze Strádonic, Vysokého vrchu, Vinařické hory a Ždárského vrchu. Díky nově postavené rozhledně byla podstatně větší účast na keltském telegrafu, kolem 60 čertů. Moc děkujeme pořadatelům za skvělou akci a přejeme všem hezké jaro.

6. Tak na Šibeničním vrchu u Českého Krumlova jsme ve stanovený čas viděli přes mlhu je jednu rachejtli na Kleti , potom vcelku dobře
    Velešín a luxusně Sosnovec… Kvíťák ani ostatní stanoviště na
    Kaplicku bohužel ne , jsou tam mezi zalesněné hřebeny…
    Těšíme se na příští rok ,snad bude lepší dohlednost !

1. Horní Sosnovec D24
      Ahoj, my byli ve složení čert +3 čertice. Opekly jsme buřty. Počasí celkem dobré. Teplo, bezvětří. Kazili to měsíc a ještě víc mlhový opar. Viděli jsme signál na Kleťi. Pak díky genitálně naplánované trase následovalo dvacet minut čekání. Signál z Velešína jsme viděli pěkně a též Šibeniční vrch u Krumlova. Zavzpomínali jsme na minulý rok, kdy jsme podle času viděli i Kraví Horu… Bylo štěstí, že telegraf nebyl o hodinu dřív, protože bysme neviděli nic a škoda, že nebyl o hodinu dýl, protože to se podmínky vylepšily. Tak snad zase příšťí rok.
      Čertům čest!

1. Ahoj tady Čert od kvíťáku u č.k. my jsme viděli taky jen Kleť a od vás signál vzhledem k zalesněnému terénu nebyl vidět. Na příští rok zkusíme mezi nás a Přídolí usadit ještě jedno stanoviště a zároveň připravit masivnější pyrotechniku s vyšším dostřelem. Čertům zdar.

7. Ahoj. Podobně jako loni se ocitám na kopci sám. Tentokrát volím Stříbrný vrch u Lísky/České Kamenice..a vyčkávám.

Na Trase Cc spatřeno: 20:40 Klíč(bílé světlo/asi pyro), následuje 20:42 Střední vrch (zapalují oheň,který jako jediný v okolí plápolá ještě dlouho), ve stejný čas (jako loni – o 2 minuty dříve:-) ) posílá signál Zámecký vrch červenou světlicí, čas 20:44 tedy vzniká “díra”, dále přebírám já 20:46 a odpaluji po sobě světlici červenou, žlutou a pak ještě jednu červenou. V tu chvíli 20:48 již odpaluje pyro Zlatý vrch + také červenou světlici. 20:50 následují světlice ze Studence (červená,modro-bílá,červená), 20:52 odpaluje červenou světlici Lipnický vrch. Další kopce z naší trasy již vidět nejsou. Rány slyšet byly tak hádám z Křížového vrchu u Rynartic.
    Celkově musím uznat povedený ročník. Díky za spolupráci, hlavně sousedům z Lísky! No a za rok znovu

1. Horní Sosnovec D24

Čertům čest!

8. Počasí letošnímu ročníku KT přálo.
    Foukal jen mírný větřík, teplota byla příjemná. V podvečer se vyjasnilo a měsíc krásně svítil na krajinu Českého krasu.
    Na Bacíně (C15) se nás sešlo dvanáct. Oheň jsme z bezpečnostních důvodů rozdělali v přenosném ohništi a ukončili zimu spálením Morany.
    V 19:58 jsme rozsvítili červené signální světlice a vystřelili několik ohňostrojových střel.
    Viděli jsme signál ze zdického Knihova, ze Studeného vrchu, z hudlické skály, z berounského Dědu, ze Stradonic a z Krušné hory.
    Náš signál zaznamenali čerti z Krásné stráně u Karlíka.
    Děkujeme všem, kteří se KT zúčastnili a velké poděkování patří též organizátorům.
    Těšíme se na další ročník!
    Zdraví čerti z Bacína 🙂

9. Zdravím z Rovně kde se nás sešlo kolem 23 nadšenců..signál jsme zaregistrovali na Chabičově,velmi slabě na Křížovém vrchu…Bradlo díky světelnému smogu nad Mohelnicí nešlo vidět…ovšem Zámeček byl viditelný skvěle …a poté Lázek.A dále snad i Praděd byl zahlédnut…
    Nálada byla radostná v doprovodu bubnů,koncovek,zvonců a chřestidel jsme odprovodili Moranu,kterou přichystali klucíí z dědine.
    “Víté Vesno mezi námi!!!”
    Děkujeme.

10. Na místo dorazil standardní počet čertic a čertů v lehce pozměněné sestavě v počtu 7 statečných. Počasí i nálada perfektní, cca 4 st.C , dá se říci bezvětří, viditelnost optimální. Ženské funkce byly přiměřené k počtu strávníků, muži obstarávali věci technického charakteru. Fotodokumentaci zajistil jako vždy Martin a je umístěna na Rajčeti. Bystrozrací viděli i vzdálené světelné signály ( na příjmu z východu a jihovýchodu ), zpětnou vazbu bylo zřetelně vidět od jihozápadu A22 či A23 světelnými signály. Světlice na vzdálenost 20 až 30 km nebyl\y tak zřetelné. Čerti ze Lhotky D 153.

11. Na místo jsem dorazil sám asi v 17:30 h. Byl dost opar a slabá viditelnost. Po setmění na oparu silný světelný smog. Letos jsme viděli jasně jen I10 Kozárov a pak nějaký ohňostroj jižním směrem, hodně nízko, pravděpodobně s námi nesouvisející (přibližně kolem silnice R43 mezi Ivanovicemi a Řečkovicemi). Měl jsem problém se stroboskopem LED 3W, zřejmě nekvalitní akumulátory. Nakonec jsem vysílal na záložní stroborkop LED 1W. Zato radiových spojení velmi mnoho. Nejdelší Bratislava na PMR, pak Lopeník na PMR i amatérských pásmech. V éteru bylo velice živo. Celkově nás bylo asi 6.

12. Na Javorech u Děčína v 7 lidech a mrazu. Ze stanoviště jsme však “jenom” slyšeli ve 20:30 Varhošť, ale potom už i viděli Lesnou, Chlum (se svítící baterkou), rozjásané Blansko, přes nás světelný rachot na Sněžníku, hned na to Dolní Falbr, Chmelník, červenou světlici na Kvádrberku a podrav laserem 🙂 , dále vybuchl Sokolí vrch, nádherně se rozprsklo červené kolo nad Růžákem a ve finále buď Křížkový vrch, nebo Rudolfův kámen, ale to už nešlo přesně ve tmě určit, moc blízko sebe, ale myslím, že to taky bylo do červena. Víc jako Klíč, nebo Jedlová, které jsou ve dne viditelné, tak na to už světelnost nestačila, ale věřili jsme v ně a na Jedlovou čertovi Robinovi aspoň zavolali. Jinak viditelnost slušná a zima taky 🙂

1. S tím Růžákem asi oprava, spíš to byla obec Růžová a Pastevecký vrch. Jen jsem odhadl směr, v té dálce už kopce jako takové vidět nejsou.

13. Dobré poledne,
    Na Stráži u Březnice se s tmou sešlo okolo 30-ti účastníků, včetně několika muzikantů. Bylo příjemně, čas od času nám svítil měsíc. Signál z Lazska byl viditelný a posunuli jsme ho dál na čas.
    Hezké jaro.
    Míra

14. Lesná hlásí splnění úkolu :). Potvrzujeme stanoviště Strážné u Verneřic, Chmelník,Javorský vrch ty jsme viděli krásně. Slyšely jsme odpalované čertova světýlka ze stanoviště rozhledna Chlum a Sokolí hnízdo. Krásný den všem čertům 🙂 L.

15. Ostromeč zdraví všechny čerty. Včerejší KT jsme měli polojasný měsíční svit, polojasno a celkem dobrou viditelnost oproti loňskému roku kdy viditelnost byla nulová. Z našeho stanoviště ve dne vidíme pouhým okem kostelík na Křížovém vrchu u Stoda. Čekali jsme na jejich signál. V loni jsme ho pro nízkou oblačnost neviděli. Tentokrát byly vidět dva světelné signály. Ve stanovený čas jsme vyslaly tři světlice. Čekali jsme zda uvidíme signály z Hůrky u Stříbra či Vlčí hory ale nezahlédli jsme je. Našim signálům předcházel obřad vítání jara s příslušnými obětinami. Pro zahřátí hořel oheň a svařáček s čajem a něčím na zub zpříjemnily čas čekání na signály. Zúčastnili jsme se po druhé a těšíme se na další ročník. Sešlo se 13 účastníků. Hezké dny přejí duridi z Ostromeče.

16. Stanoviště Chabičov také hlásí splněnění úkolu, viděli jsme zcela zřetelně červený signál ze Svatého kopečku (děkujeme), Stromovou louku jsme opět nezahlédli. I přes obstojnou viditelnost se nám nepodařilo zahlédnout stanoviště na Kosíři ale Roveň u Bouzova jsme viděli (také děkujeme). My jsme odpálili červenou a v zápětí bílou světlici. Jarní rituál jsme letost odflákli, snad nás nestihne žádná pohroma. Sláva pořadatelům a těšíme se za rok!

17. Zdravíme všechny čerty 🙂 !
    Naše stanoviště krásně osvítil Měsíc.Bylo bezvětří,viditelnost dobrá,ale horizont se ztrácel v mlze.
    Signál z předchozích bodů jsme nezahlédli,stanoviště A20 -Hlinský kopec vyslalo viditelné záblesky!
    Počasí se vydařilo,těšíme se na příští Keltský telegraf.

18. Hlásí se stanosviště L10 Dobrošov u Náchoda. Ohnostroj jsme odpálili v čas, narozdíl od signálu před námi který byl odpálen o deset minut dřív. Stanoviště po nás mělo naopak chvilku spoždění. Účast byla v celku velká cca 20 lidí. Sledovali jsme světla z dalších kopců, ale překážela nám hustá mlha. Podmínky nebyli moc dobré- na začátku lehké sněžení pak déšt a nakonec mlha. I přes to byli všichni moc spokojení a těšíme se na příští rok. Moc děkujeme pořadatelům za skvělou akci.

19. Dobré ráno všem čertům, potvrzujeme kontakt s vrchy Chlum, Blansko, Javory, Sněžník, Dolní Faltr, Sokolí vrch, Kvádrberk. Viditelnost byla letos dobrá.
    Děkujeme za možnost, účastnit se této nádherné akce.
    Celkem nás byl šest dospělých čertů a dva čertíci.