Vrátili jste se z kopce? Napište sem krátkou zprávu o tom, jaké to bylo.

149 Comments on “První dojmy 2014”

1. Krásné nedělní dopoledne,
    včerejší světelné šíření dopadlo výborně. Slyšeli jsme Žlutice a Výrov. Viděli potom Kadaň a Most(Hněvín). Nechali se očistit dýmem a zbavili se nepotřebného a nefunkčního , poděkovali živlům. Došlo i na opékání buřtů.
    Sešlo se nás zatím jen 8 a pes..ale stálo to za to. Počasí celkem vyšlo všechno bylo jak mělo být. Těšíme se na příští rok…možná přidáme nějakou akci i během roku..ten kopec je prostě úžasnej. Děkujeme
    Čerti ze stanoviště Rubín A21a

2. Keltský telegraf 2014

Dyleň 19.00 sychravo, nevlídno, silný vítr a déšť a naše skupina 10 čertů opouští teplo UAZů, kterými jsme se vyškrábali po blátivých cestách až pod vrchol. Vydáváme se na vyhlídnuté stanoviště – kamennou severozápadní vyhlídku těsně u hranice areálu bývalé Dyleňské roty. Druidové a jiné mocné síly jsou nám nakloněny, ustává vlezlý déšť, vítr odnáší nízkou oblačnost a my můžeme začít s rozděláváním ohně. Za vydatné pomoci nejmladších čertíků Míši, Adámka a Kuby ohýnek během chvíle vesele plápolá, pečeme vuřty a naše oči hledí směrem k Zelené hoře, kde by v tu chvíli měla být další skupina. Telefonicky navazujeme kontakt a zkoušíme vystřelit jednu světlici – signál je jasný a zřetelný! Do stanoveného času zbývá ještě asi 20 minut. Snad vydrží počasí. Družně sedíme okolo ohně a mezi čerty a čerticemi panuje dobrá nálada. Signál z Vlčí hory bohužel vidět nemůžeme – výhled nám zakrývá neproniknutelná hradba lesa. 20.22 – po dvojicích střílíme světlice a čert Milan ze Zelené hory nám potvrzuje přijetí signálu a odpovídá svým světlem. Skupina předsunutých čertů v Podhradu také potvrzuje náš signál. Za chvilku se rozdrnčí telefon a volá Vlčí hora – prý jasně a zřetelně viděli náš signál. Povedlo se! S dobrou náladou sedíme okolo ohně, popíjíme a přemýšlíme nad dalším ročníkem Keltského telegrafu. Počasí se však náhle kazí, začíná opět hustě pršet a hora Dyleň se halí do mlžného oparu. Místní skřítci už mají naší hlaholivé skupiny asi plné zuby. Kvapně vyklízíme pozice a odjíždíme vyprovázeni proudy deště. Tak zase napřesrok!

Čert Martin

3. dnes ráno čtu vaše reakce ze včerejšího KT, a přidávám i tu svoji,pozorovací místo sem si vybral na sv.Rochu tj. kopec nad Kyjovem a dobře jsem viděl:Vracov-světlice,Milotice Náklo-to byla vatra jak blázen,Psvla Foltýna u Šardic-světlice,Karlín-světlice no a Pálavu asi něco červeného,škoda Javořiny, ted nic, na tu stranu byl moc velký světelný smog

4. Rozhledna na Studeném vrchu v Brdech (A163)
    Počasí zpočátku hezké se postupně zhoršovalo. Ve chvíli odpalovaní signálu se zvedl silný vítr, který málem zabránil zapálení, nakonec se to ale podařilo. Dobře jsme viděli světla z okolních stanovišť, z Pepře u Jílového, ze Skalky u Mníšku, z Bacína, Velízu, Knihova, Plešivce, Mitterwaldu a snad ze Stradonic, z Dubiny nebo Hudlické skály, z těch míst byl vypouštěn signál typu velkého narůžovělého chmýří pampelišky. Přes značné světelné znečištění účastníci přece jen na prchavou chvíli pocítili radost z propojení s dávnou keltskou minulostí. Sešlo se nás 10 a všichni jsme odcházeli spokojeni, i když nás provázel první jarní déšť.
    Záznam našeho signálu: http://youtu.be/DE9EqOm_kEU

1. Ahoj, pálili jste na čas, nebo Vás vítr zpozdil? Viděli jsme od nás z Bacína bílou kouli Vaším směrem, ale o pár minut později, až po nás… cca ve 20.10. Byli jste to Vy? Telegrafu zdar!

1. Ahoj, čas jsme dodrželi a bílou kouli jsme neodpalovali, měli jsme kompakt s 25 ranami, viz video.
            Snad se propojení zdaří příští rok.

5. Opisuji znění e-mailu, který jsem posílal organizátorům:

Zpráva o Keltském telegrafu 2014 – Stanoviště Ublo

Zdravím Vás!

Hlásím nakonec celkem úspěšné provedení Keltského telegrafu 2014!

Zpočátku vše nevypadalo dobře, neboť na kopci panoval velmi silný vítr a profesionální hasič, který byl s námi, nám zapalování ohňů důrazně nedoporučil, s ohledem na riziko požáru. Už už to vypadalo, že celou akci odpískáme, ale nakonec jsme našli závětrnou stranu kopce a přemístili se tam.

Poté to chvíli vypadalo, že se na kopci sejde jen úzká rodina, ale nakonec se nás sešlo přes 50! Někteří lidé byli akcí doslova nadšeni a byli udivení, že jde o už 5. ročník, a že o tom přitom ještě neslyšeli.

Ze signálu jsme bohužel moc neviděli, protože Klenčov neměl světlice a oheň měli zapálen na opačné straně kopce. Takže jsme viděli jen ohňostroj z Březnice, poté Vartovnu a nakonec o několik minut později silné záblesky někde za Zlínem (cca na severozápadě), nedokázali jsme ovšem identifikovat stanoviště.

Nakonec jsme i zapálili oheň v plechovém kýblu a opekli i buřty. Na místě nás zůstalo 15 skalních a vydrželi jsme tu asi 2 hodiny. Poté jsme ještě dopíjeli zbytky punče u nás na dvoře pod pergolou, nakonec si i zazpívali a rozešli se v pokoji. Pěkné to bylo!

Tak snad zase za rok “na viděnou”!

Čert Marrier (Marek), stanoviště Ublo

Fotogalerie: marekpetru.rajce.idnes.cz/Keltsky_telegraf_2014_-_Ublo

6. Navštívili jsme stanoviště Košťálov v Českém středohoří. Příjemná atmosféra, skupina cca 15 lidí. Kontaktů zaznamenána spousta. Se zhoršujícím se počasím viditelnost klesala. Milešovka, Varhošť (světlice?), další směrem jižním (poměrně vzdálené), jihovýchod také (možná Říp), plus jistě další. Snad se dočtu později. 🙂

7. Teufelsschenke:počasí i viditelnost dobrá orlické hory snad i faltsuv kopec i dobrošov za světelným smogem.oheň rozzářen v návaznosti na nejbližší vrcholy.Tlupa v počtu 4 čertů jedné čertice a čtyřnohé ďáblice. čert Horčas

8. Díky všem účastníkům Keltského telegrafu za možnost vidět signály z okolních stanovišť: Kleť, Horní Háj, Chlumská a Todeňská hora, Slabošovka, Hradišťský vrch u Kaplice, Kraví hora. Děkuji i za telefonické odezvy, bylo fajn se dozvědět, že nás ostatní uviděli a že na různých místech se vyskytují podobně smýšlející nadšenci :-). Díky moc, byli jste super!!!
    čertovská rodinka ze Stráží u Ločenic

9. F061 Lysina u Javorné
    Hodinu před časem Č začlo pršet, což nám značně omezilo plánovaný program. Se třemi kočárky jsme více kontrolovali stav plazů, než abychom se věnovali pečlivě plánovaným rituálům. Zásoby jídla a pití jsme si nakonec nesli ze tří čtvrtin zase zpátky domů, jen s tím rozdílem, že byly o nacucání těžší.
    Ale teď k těm lepším stránkám: chvíli před akcí přišla návštěva, která příjemně rozšířila naše řady. Tím se taky trochu usnadnilo vysílání 🙂 Viděli jsme překvapivě velmi dobře signály z Hartenštejna, ohňostroj stál za to. Dále jsme zachytili vysílání z Andělky a Ležnického kopce. A na závěr z Rohu u Karlových Varů. Kamarádi prý viděli i signály ze Zbraslavského vrchu, Plešivce a Krudumu, ale to nemohu potvrdit, nějak jsem nestihl sledovat. Každopádně se akce v rámci možností vydařila, kdyby bylo o dvacet mín jako loni, tak tu asi s batolatama nejsme 🙂
    Statistiky:
    6+4 dospělí účastníci, 3 děti do 5 let + 3 do dvou
    zažehnut signální oheň na SZ straně, odpálen jeden kompakt a 6 římských svící
    šampusy doneseny zpět domů

1. Teda čerti z Lysiny, to jste nám udělali velkou radost, že jste nás viděli. Vloni nás neviděl nikdo, tak jsme se víc vybavili. Příští rok půjdeme zas. My měli okolní signály za kopci, tak jsme jen odhadovali, od koho pochází.Přejeme krásné keltské jaro. Lenka

1. No byli jste nejlepší, to bez debat!
        Na Rohu byl taky pěkný ohňostroj, ale téměř trojnásobná vzdálenost samozřejmě efekt dost zmenšila. Vás jsme naproti tomu nečekali a barevné květy nad lesem nás tak potěšily i překvapily zároveň.

1. Je to nádherná akce. Vloni nás na ni vytáhly naše (dospělé)děti, které si to letos užívají na Novém Zélandu, takže jsme převzali čertovskou štafetu. Na příští rok to musíme více vychytat a určitě se zkusíme spojit i vaším směrem. Letos jsme koukali na druhou stranu, směr Žlutice a pak Andělská Hora.Ty pocity očekávání a pak úžasu, že se propojení podařilo, jsou nepopsatelné.

10. U nás na hradě Starý Jičín vládla krásná a přátelská atmosféra. Na akci se sjeli čerti ze všech koutů Moravy a dokonce až z Liberce.Nakonec se nás nasbíralo přes třicet. Počasí bylo nádherné, skvělá viditelnost, ale neskutečný vítr, kvůli kterému jsme měli obavu rozdělat oheň. Neradi bychom způsobili požár, proto jsme zvolili jen malý symbolický ohýnek v zákoutí “za větrem”, abychom si aspoň upekli buřta. V určený čas jsme vystřelili světlice a pokusili se tak navázat kontakt s Vystrkovem, kde hořel krásný oheň a s Radhoštěm, který díky větru dopadl asi stejně jako my.Přesto jsme si ale večer hezky užili. Dohodli jsme se se všemi účastníky, že příští rok se sejdeme a užijeme si to znovu.

11. Zdravíme všechny čerty. Sešlo se nás 7 + pes. Opekli jsme si buřtíky, poslali přání na březové kůře, oheň ovoněly první jarní bylinky.Konečně jsme se dočkali signálu od Vladaře, spustili náš ohňostroj a světlice a za kopci se objevil ohňostroj z Andělské Hory.Plešivec u Stružné, který je jediný na dohled proti nám, jsme nezaznamenali. Trochu jsme zmokli, ale proti loňskému roku to bylo kafíčko. Fotky se moc nepovedly, ale zážitek to byl krásný.Z Hartenštejna zdraví čertova pomocnice Lenka

12. Moc děkuji za vymyšlení a zorganizování KELTSKÉHO TELEGRAFU.Před chvílí jsem se vrátila s dětmi z Radobýlu, kde se setkalo asi 40 lidí. Bylo to KRÁSNÉ, KRÁÁSNÉ, PŘEKRÁÁÁSNÉ.Je nádherný a silný pocit,když víte ,že na mnoha kopcích nejen v naší Zemi jsou lidé, kteří mají stejný záměr jako vy, když se se všemi spojíte skrze světelné signály. V dnešní uspěchané době je to veliké a silné kouzlo. Díky Keltskému telegrafu si jeden jediný člověk vůbec nepřipadá slabý, že nic nezmůže, protože spojení všech lidí, kteří dnes večer ”neseděli u televize” a vylezli na nejbližší kopec u svého domova, čekali na signální světlo, které putovalo po celé České zemi až k vám a vy jej posíláte dál je tak krásný pocit, dá vám sílu,a vědomí, že takových lidí jako jste vy je i u nás mnoho. Cestou domů jsem jen říkala: TO BYLO KRÁSNÉ, TO BYLO KRÁÁSNÉ, TO BYLO PŘEKRÁÁSNÉ !Poděkovali jsme Matce Zemi, Keltským předkům, poprosili o lásku, sílu a hojnost pro celou planetu Zemia všechny živé bytosti.Děkuji vám všem a děkuji radobýlským čertům za perfektní organizaci. Věrča.

13. Pod rozhlednou se nás sešlo postupně 10 čertů. Přímou viditelnost jsme měli na Děvín a Výhon. Zaznamenán jen slabý signál z Děvína v silném mlžném oparu. Telegrafování Výhonu jsme nezpozorovali. Odpálili jsme dvě rachejtle a po dobu tří minut jsme v určený čas signalizovali světlicemi. Nálada byla i přes silnější vítr veselá, oheň zde rozdělat nešel, ale pyromanství jsme si užili.

14. Opava Vávrovice, čert Jarek
    Počasí vyšlo, na stanovišti jsem byl od 15h. Připravoval jsem se na oheň, Cvilínský poutní kostel zářil do noci, tak před 19:30 přišlo překvapení v podobě dvou rodičů a malé dcerky. Takže na 10minut bylo veselo, pak jsme se rozloučily, ozvala se čertice Růža a pak jsem odpálil jednu na cestu nečekané návštěvě. V 20:19 odpáleny 2 řím.svíce a potom se ozval Cvilín a pak jsme si potvrdili telefonem vzájemné spatření signálu. Potom jsem ještě chvíli sledoval horizont a šel jsem k ohni. Ten jsem zapálil. Žádný pretorián na obzoru 😀 Obětoval jsem medovinu a poprosil jsem bohy o pomoc a konec zimy. Pak ve 21:15 uhasil a vyrazil domů. Takže všem díky za účast a 30.4.znovu venku. Jarek

15. Stanoviště A24b Sokolí vrch
    i přes nepříznivé počasí se na Sokoláku sešlo 30lidí. Oheň jsme rozdělávali před půl sedmou v dešti a mlze, ale nakonec se počasí trochu umoudřilo. Z rozhledny jsme viděli několik neurčených míst ve středohoří (Milešovka, Radobýl, Varhošť … opravdu netušíme), rozhodně jsme viděli Blansko, Javorský vrch, Chmelník (a jeho super ohňostroj), neviděli jsme Sněžník (ale od čerta Milana přišla sms, že odpálili jednu světlici), krásně jsme viděli dlouhozářící červenou světlici z Groser Zschirsteinu, mohutné salvy Pasteveckého vrchu, odpálili jsme náš signál a po nás jsme ještě zahlídli Střední vrch a nakonec buď Slunečnou nebo Strážný vrch. Pak jsme ještě dole u ohýnku slyšely další salvy, ale nevíme odkud.
    Akce se vydařila ke spokojenosti všech a všichni se těšíme na příští rok.

1. Málem bych zapomněla – naše velké díky patří starostce obce Dobrná Libušce Šrámkové, která nás pustila na rozhlednu, a v neposlední řadě panu Helovi a Alence Skyvové (paní Askyvové 😀 ) za organizaci telegrafu. DÍKY MOC !!!

1. Jo a ještě jedna milá věc, díky Toníkovi Votápků z Pastevního vrchu za telefonický kontakt, slyšet aspoň přes mobil jejich mohutné a radostné “JÓÓÓÓ” po vystřelení naší druhé rachejtle, to bylo opravdu úžasný.

16. Na Plešivci na Brdech bohužel velice silný vítr a k tomu začalo pršet. Špekáčky jsme tedy nakonec neopekli, ale poslali na znamení alespoň světlice. Zaznamenáno cca 5 ks čertů a 3 psi 🙂

17. První dojmy: Kopec nad Modrů, sešla se nás úžasná parta 39 lidí a jeden pes. Oheň jsme připravovali s vlčaty od půl šesté a doufali jsme, že přestane foukat. Stanoviště jsme měli 4D (obraz, zvuk, hloubka, vůně!!!), kvůli rozhledu a návaznosti signálu jsme obětovali trochu komfortu a usídlili se hned vedle hnojiště, ale brali jsme to jako oslavu plodnosti 🙂 Od Javořiny až k nám jsme viděli vysílat skoro všechny stanoviště a za námi Brdo a Halenkov. Výhled nám kazil pouze rozsvícený fotbalový stadion v UH, ale i přes jeho halogeny byly vidět rachejtle, ohně ne. Napište, prosím, zda byl náš oheň vidět. Hned po zapálení začalo silně foukat a tak jsme ho museli začít trochu krotit a rozebírat. Teď je již vše uhašeno, uklizeno, odvezeno, uspáno, pes vykoupaný (vyválel se v močůvce, mazlik). Sedíme nad vínkem (jak jinak na Slovácku), spokojení ze super akce a těšíme se na další ročník. Zdravíme všechny čerty aj čertice v celá republice. Čert Mikuláš z Velehradu a spol.

18. Stanoviště A 231 Blansko. Nádherný večer, sešlo se nás 12+pes, opekli jsme buřty, počasí dobré. Trochu foukal vítr a pršet začalo až cestou domů. Atmosféra hradní zříceniny je ale úžasná. Signál z Varhoště nevýrazný, Milešovka a Sedlo bez kontaktu. Dohlednost se s postupujícím večerem snižovala. Naopak odezva za Sněžníku byla přímo famózní. Nálada naprosto skvělá, polovina lidí byla poprvé a všichni se těšíme na příští KT.

19. Rozhledna Králov A1a1
    námi pozorovaná stanoviště byly: Javořina, Hvězdárna UB, Troják, Lopeník (pravděpodobně), Černá Hora a Maršov ( pokud červené blikající světlo bylo označení stanoviště Maršov).
    Děkujeme a budeme se těšit na ročník příští. AL + kolektiv spolučertů

20. Na Bacíně (A18) se nás letos sešlo 7.
    Vzhledem k umístění v CHKO jsme nerozdělávali oheň, což některé účastníky se špekáčky v batohu trošku mrzelo.
    V půl osmé byla odpálena zkušební střela.
    Ve stanovený čas 20:02 jsme vystřelili dvě ohňostrojové rakety a námořní světlici.
    Zaznamenali jsme signál ze Studeného vrchu, z brdského Písku, ze Lhotky u Berouna, z Knihova, z Krušné hory, Hudlického vrchu, Otročiněvsi a Stradonic.
    Dalšími stanovišti, ze kterých jsme viděli signál, byl pravděpodobně Velíz, Unhošť, Plešivec a nejspíše i Jivina. Letošní ročník byl jednoznačně signálně nejúspěšnější.
    Děkujeme organizátorům a ,,našemu” čertovi Agrimonovi za náročnou přípravu tak skvělé akce a těšíme se na další ročník.
    Několik fotografií k vidění zde: